۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۴۲۴۶۳
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

ورود رسانه‌ها به مسائل شخصی افراد خلاف اخلاق و دیانت است

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با انتقاد از کم‌توجهی به اخلاق و دیانت در رسانه‌های کشور به‌ ویژه در فضای مجازی، گفت: ورود رسانه‌ها به مسائل شخصی و خصوصی افراد و بازی با آبروی آنها خلاف اخلاق و دیانت است.
حجت الاسلام تقوی- نشست شورای اداری خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، صبح امروز در نشست شورای اداری استان خراسان شمالی با گرامیداشت هفدهم مرداد، روز خبرنگار، بر پایبندی رسانه‌ها به اصول اخلاق انسانی و حرفه‌ای تأکید کرد.

 

وی با اشاره به اینکه باید در روز خبرنگار از فعالان این عرصه تجلیل و قدردانی شود، افزود: در این راستا لازم است اهمیت و نقش رسانه‌ها در توسعه و پیشرفت کشور و آسیب‌شناسی بخش‌های گوناگون برای مردم و مسؤولان تبیین شود تا آنها بیش از گذشته قدر و جایگاه خبرنگار و رسانه را بدانند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه متأسفانه برخی رسانه‌ها و فعالان مطبوعات به اخلاق حرفه‌ای پایبند نبوده و موارد و مطالب نادرست را در فضای رسانه‌ای منتشر می‌کنند، اضافه کرد: انتشار مطالب خلاف واقع تبعات زیادی برای افراد و جامعه دارد.

 

نماینده مردم تهران در ادوار چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ورود به مسائل شخصی و خصوصی افراد خلاف اخلاق و دیانت است، خاطرنشان کرد: کمبود اخلاق و دیانت در فضای رسانه‌های کشور به‌ ویژه در بخش مجازی تأسف‌آور است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه اکنون مشاهده می‌کنیم برخی اطلاعات اتاق خواب افراد را نیز در رسانه‌های مجازی منتشر می‌کنند، تصریح کرد: بدون شک بازی با آبروی مردم، اقدامی غیرخدایی، غیردینی و غیراخلاقی است.

 

معاون اسبق سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر اینکه رسانه‌ها بایستی به اخلاق پایبندی بیشتری داشته باشند، ادامه داد: رسانه‌ها نقش ویژه‌ای در موضوعات فرهنگی دارند؛ از این‌ رو باید ابتدا خود رسانه‌ها و فعالان آن هنجارهای فرهنگی و اخلاقی را رعایت کنند.

 

وی همچنین بر آسیب‌شناسی حوزه رسانه هم تأکید کرد و افزود: رسانه‌ها باید با ارتقای سطح فنی و حرفه‌ای خود در پی جلب و افزایش اعتماد مخاطبان باشند تا تأثیرگذاری آنها افزایش یابد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه رسالت خطیری بر عهده خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای گذاشته شده است، ادامه داد: اهالی رسانه بایستی در راستای رسالت خود کوشش بیشتری داشته باشند.

 

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی به‌ عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان، هدیه رهبر معظم انقلاب به مردم خراسان شمالی بود.

 

وی با بیان اینکه انتصاب نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی دومین هدیه رهبری به مردم این دیار در چهار سال گذشته است، افزود: نخستین هدیه رهبری تخصیص اعتبار برای 700 پروژه زیربنایی و زیرساختی این استان در سفر معظم له به خراسان شمالی در مهرماه سال 91 بود.

 

گفتنی است، در پایان این نشست حکم نمایندگی ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری به حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اعطا شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات