۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۴۲۱۲۷
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

دولت موظف به حمایت از تولید داخلی است

امام جمعه ارومیه گفت: عدم حمایت از تولیدات داخلی به منزله ساقط کردن تولید داخل و تشدید بیکاری است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تقویت تولیدات داخلی، گفت: بر همگی آحاد جامعه وظیفه است که از اجناس داخلی استفاده کرده و تولیدات مملکت خود را تقویت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: مسؤولان موظف اند جلوی قاچاق های کلان را گرفته و از ورود اجناس مشابه داخلی به کشور جلوگیری کنند.

 

وی خرید کالاهای خارجی را با ساقط کردن تولیدات داخلی برابر دانست و افزود: مسؤولان قضایی استان مستلزم تشکیل دادگاه هایی ویژه برای حل مشکلات تولیدکنندگان هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی دولت را موظف به حمایت از تولیدات داخلی دانست و گفت: دولت و دستگاه های اجرایی باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرده و جلوی قاچاق را بگیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار داشت: باید به استعدادهای درونی و سرمایه های داخلی متکی باشیم و با اهمیت دادن به استعدادهای درونی به رشد و توسعه اقتصاد برسیم.

 

وی ضمن اشاره به قضیه برجام، آمریکا را غیر قابل اعتماد دانست و گفت: تا زمانی که دشمن به عهد خود وفا کند، ما حاضر به مذاکره هستیم اما آمریکا وفای به عهد نمی کند و غیر قابل اعتماد است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبر، بیان کرد: حکومت فعلی عربستان در دست کم تجربه گان است و ارتباط دولت عربستان با اسرائیل به منزله خنجر زدن به اسلام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ممانعت دولت عربستان از ورود مسلمانان ایرانی به مکه گفت: دولت عربستان با این اقدام خود سد عن سبیل الله کرده و با مانع شدن از ورود مسلمانان به مکه با صهیونیسم مصالحه می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: رفتارهای  رژیم عربستان حاکی از آن است که آنان خادم یهود و آمریکا هستند.

 

وی ضمن اشاره به ایجاد خط هوایی در استان گفت: این لطف خداست که بتوانیم از شهر خودمان مستقیم به نجف و کربلا سفر کنیم و این را مدیون تلاش و زحمت مسؤولان هستیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه ضمن قرار گرفتن در ماه ذی القعده و نزدیک شدن به ایام حج ابراز کرد: دهه اول ذی القعده مصادف با ایام کرامت است و امیدواریم الطاف خاص حضرت امام رضا و خواهر بزرگوارشان شامل حالمان شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: حضرت فاطمه معصومه (س) از جمله امام زادگانی است که شأن و رتبه بالایی داشته و در مقام شفاعت است.

 

امام جمعه ارومیه ضمن بیان مباحث خانوادگی اظهار داشت: والدین موظف به رعایت رفتار عادلانه با فرزندان بوده و نباید بین آنان تبعیض قائل شوند.

 

وی تصریح کرد: از جمله مسائلی که روح تقوا و خداترسی را در وجود انسان نهادینه می کند، توجه به آخرت و مسأله معاد است./201/936/ب1

ارسال نظرات