۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۴۴۲۰۴۵
حجت‌الاسلام گرم‌‌آبدشتی:

فعالیت اجتماعی زنان با حفظ پوشش اسلامی بلامانع است

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی همکاری حوزه‌های علمیه با بیان این‌‌که زنان در پوشش اسلامی آزاد هستند در فعالیت‌های اجتماعی حضور یابند، گفت: زن با رعایت چهارچوب مشخص می‌تواند در حل مسائل زندگی به مرد کمک کند.
گرم ابدشتی

حجت الاسلام محمد گرم آبدشتی، رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی همکاری حوزه‌های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه یک دختر مسلمان ویژگی‌های دارد که دیگران نخواهند داشت، ابراز کرد: اسلام به دختران سفارشاتی دارد که باید به انها توجه کنند چون این دختران مادران آینده هستند و قرار است فرزندانی بر اساس مبانی اسلامی تربیت کنند کارهای اسلامی شرکت کنند

 

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی همکاری حوزه‌های علمیه تصریح کرد: دختران جامعه ما مانند جامعه اروپایی نیستند که با مردانشان هیچ فرقی نداشته باشند، اسلام به تمام نکات ریز اشاره می‌کند دخترانی که در جامعه اسلامی هستند باید در پوشش خودشان، حرف‌های که می‌زنند، در زمان تحصیل و دانشگاهی که می‌روند دقت لازم را داشته باشند.

 

دختران نمونه اسلامی

حجت الاسلام گرم آبدشتی با بیان اینکه حضرت زینب(س) و معصومه(س) الگوی دختران نمونه اسلامی هستند، ابراز داشت: هیچ موقع اسلام مانع نمی‌شود که دختران ما وارد جامعه شوند و بیرون نروند، همان‌گونه که حضرت زینب کبری(س) بیرون می‌رفتند و در مراسم‌ها دینی شرکت می‌کردند دختران ما هم با حفظ پوشش اسلامی می‌توانند در جامعه حضور فعال داشته باشند.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه افزود: با توجه به اینکه حضرت زهرا(س) که الگوی همه زن‌های دنیا هستند وارد جامعه می‌شدند و حرف خودشان را می‌زدند و از امام زمان خویش در جامعه دفاع می‌کردند، این در حالی بود که ایشان با پوشش کامل در اجتماع حاضر می‌شدند.

 

حجت الاسلام گرم آبدشتی با بیان اینکه برخی از دختران به حفظ حجاب در جامعه توجه نمی‌کنند، اظهار داشت: اسلام با رعایت شئونات اسلامی اجازه حضور زن در جامعه را صادر کرده است؛ بنابراین افرادی که شئونان اسلامی رعایت نمی‌کنند نمی‌توانند در جامعه حضور پیدا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اسلام کار سخت و خارج از توان زن از او نمی‌خواهد، تصریح کرد: دختر در پوشش اسلامی آزاد هستند تحصیل کنند، اداره بروند  و در سطح جامعه به کارهای خود رسیدگی کنند، در واقع زن باید در حل مسائل زندگی به مرد کمک کند ولی چهارچوبی که برای آن مشخص شده است را باید رعایت کنند.

 

حضور زنان در ورزشگاه‌ها حربه غرب است

حجت الاسلام گرم آبدشتی تصریح کرد: در بحث ورزش چه اصراری است که زنان به تشویق مردها بروند این از نظر اسلام درست نیست زن‌ها در رشته های ورزشی مختلف فعالیت دارند که می‌توانند به عنوان تماشاگر هم نوع خودشان در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه  در پایان گفت: افرادی که دنبال این مسأله را گرفتند که زن‌ها در ورزشگاه مردان شرکت کنند فردا ادعا می‌کنند که اشکالی ندارد که مردان وارد ورزشگاه زنان شوند، در واقع این برنامه تنظیم شده از کشورهای غربی است که می‌خواهند به جامعه ما ضربه بزنند./875/ت302/ی

ارسال نظرات