۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۴۱۹۹۷
استاد دانشگاه کاشان مطرح کرد؛

توجه به فرهنگ اهل بیت تنها راه درمان مشکلات خانواده‌ها

حجت الاسلام خادمیان با بیان این‌که تنها راه درمان مشکلات خانواده، توجه به فرهنگ اهل بیت(ع) است، گفت: خانواده‌ها باید اختلافات فرهنگی را برطرف کرده و سبک زندگی اهل بیت(ع) را در زندگی های خود پیاده سازی کنند.
حجت الاسلام عباس خادمیان

حجت الاسلام عباس خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و و روز دختر اظهار داشت: یکی از بلاها و مصایبی که امروز باعث گرفتاری های دختران جامعه اسلامی شده است مسأله بی ثباتی خانواده ها است؛ کانون خانواده ها باید به تبعیت از سیره حضرت معصومه(س) به سه رکن معرفت، محبت و ولایت اهل بیت(ع) توجه داشته باشد.

 

ضرورت معرفت در دختران مسلمان

عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه کاشان افزود: دختر جامعه ما با معرفت می تواند به هدف خلقت خود دست پیدا کند و فعالیت های خود را جهت دهی کرده و در آینده نیز همسر و فرزندان خود را تحت تأثیر معنویات قرار دهد؛ دختر مسلمان قلبی می خواهد که در آن غیر از دوستی خدا و اهل بیت(ع) محبت دیگری نباشد.

 

وی با اشاره به ضرورت کشف محبت واقعی ابراز داشت: چه بسا خانواده هایی که به دنبال رضای الهی نبوده اند و به دلیل محبت های غیرواقعی و عدم کشف عشق حقیقی از هم پاشیده اند و همین طور بسیاری از دختران دچار فقر معرفت هستند، درحالی که اگر محبت واقعی یعنی عشق به امام صورت بگیرد اطاعت می آید و چشم ها و زبان ها و دل ها نمی لغزد؛ در طول جنگ و انقلاب نیز شاهد آن بوده ایم که دختران با معرفتی نقش آفرینی کرده و در دنیا زلزله ایجاد کرده اند.

 

زنان و دختران برتر تاریخ

وی ادامه داد: زنان و دختران زیادی بودند که در طول تاریخ در دفاع از مکتب تشیع و فرهنگ اهل بیت(ع) از اعتقادات خود دست بردار نبودند و تحت سخت ترین شکنجه ها نیز حاضر نشدند از حجاب خود دست بردارند که این افراد باید الگوی دختران جامعه اسلامی باشند.

 

حجت الاسلام خادمیان با بیان این که جوان جامعه اسلامی نباید آسیب پذیر نباشد، تأکید کرد: اگر قرار است خانواده های ما بیمه شود و به تبع آن جوان آسیب نبیند، باید اختلافات فرهنگی را برطرف کرده و سبک زندگی اهل بیت(ع) را در زندگی های خود پیاده سازی کنیم، بنابراین تنها راه درمان مشکلات خانواده، توجه به فرهنگ اهل بیت(ع) است.

 

وی ابراز نگرانی کرد: کاش برخی از دختران به جای الگو گیری از افراد بی دین و قرار گرفتن تحت هیجانات بیهوده و شهوانی در دام شیاطین نمی افتادند و با اقتدا به حضرت معصومه(س) زندگی های خود را دچار تزلزل نمی کردند./1330/ت302/ی

ارسال نظرات