۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۴۱۷۱۸
آیت الله سعیدی در دیدار مدیرعامل و اعضای خبرگزاری رسا:

رهبر انقلاب در عین اقتدار مظلوم ترین چهره نظام هستند

آیت الله سعیدی در دیدار مدیرعامل و اعضای خبرگزاری رسا، خواستار ایجاد کرسی درس فقه خبر و خبرگزاری در حوزه های علمیه شد و مبانی این مساله را در آیات و روایات دینی موجود دانست.
 آیت الله سعیدی دیدار مدیرعامل و اعضای خبرگزاری رسا با آیت الله سعیدی دیدار مدیرعامل و اعضای خبرگزاری رسا با آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دیدار با مدیر عامل و معاونین مؤسسه رسا با تبریک ایام ولات حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و گرامی داشت فرا رسیدن دهه کرامت، با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم(ع) بیان داشت: امیدواریم در دهه کرامت تمام همت خود را برای ترویج معارف اهل بیت(ع) به کار گیریم؛ دهه کرامت دهه شادی ملت است، از این رو شایسته است در این دهه از دغدغه های اهل بیت و معارف آنان سخن به میان آید.

 

امام جمعه قم با بیان این که ائمه معصوم(ع) دارای جایگاه ویژه ای در نزد خداوند هستند، اظهارداشت: جایگاه ائمه معصوم(ع) در نزد خداوند تحت هیچ شرایطی قابل غصب و جابجایی نیست؛ ارواح ائمه معصوم(ع) پیش از خلقت انسان در این جایگاه قرار داشته است اما پس از خلقت و حضور در این جهان جایگاه عینی آنها در نزد مردم قابل غصب است.

 

وی ادامه داد: در این میان تکلیف محبین اهل بیت و شیعیان این است آنچه را که دیگران در اندیشه نابودی آن هستند به اهلش باز گرادنند و آن را احیا و تثبیت کنند؛ بازگرداندن حق ائمه(ع) به تلاش فراوان مؤمنین و پذیرش جامعه نیازمند است زیرا در صورتی که جامعه قابلیت پذیرش موردی را نداشته باشد هر مقدار که تلاش شود فایده نخواهد داشت.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصوم(س) افزود: مردم اگر بخواهند می توانند ولی خدا را خانه نشین کنند و حتی می توانند با ذکر شهادت به وحدانیت خدا، فرزند رسول خدا را ذبح کنند در مقابل نیز خداوند قدرتی به مردم داده است که نه تنها از امام معصوم(ع) حمایت می کنند بلکه گرد یک مرجع جمع می شوند و فریاد «تا خون در رگ ما است خمینی رهبر ما است» را سر می دهند و به پیروزی بزرگی دست پیدا می کنند.

 

وی با تأکید بر این که خط کاری خود را ایجاد محبت اهل بیت(ع) در میان مردم قرار دهید، اظهار داشت: شما عزیزان در این رسانه با برکت باید به گونه ای کار کنید که اهل بیت(ع) و هرشخصی که متصل به ایشان است به ویژه ولی فقیه در میان مردم محبوب شوند.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با تجلیل از هدایت های دقیق و حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در اوج اقتدار و با وجود جایگاه برجسته و والایی که دارند از مظلوم ترین چهره های نظام محسوب می شوند.

 

آیت الله سعیدی در ادامه با گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از شهدای خبرنگار، به بیان توصیه هایی خطاب به اصحاب رسانه پرداخت و خاطرنشان کرد: گاهی اوقات مشاهده می شود برخی خبرنگاران به دلیل اهداف و برنامه هایی که دارند یا حتی به دلیل بی برنامگی و نداشتن خط اصولی طعمه دیگران می شوند در حالی که امروزه افکار مردم به دست رسانه ها است زیرا مردم دوست دارند به هر خبری اعتماد کنند و این حالت ذاتی انسان است و اگر بداند شخص خبر دهنده دروغ می گوید بسیار ناراحت می شود.  

 

وی با اشاره به آیه نبأ بیان داشت: این آیه نشان می دهد ذات خبر و خبر دهنده در وجدان انسان دارای جایگاه با ارزشی است بنابراین نباید این جایگاه را با سیاسی کاری و ولنگاری ها از دست داد؛ خط خبرنگاری در آیات قرآن و معارف دینی به وضوح مشاهده می شود؛ بنابراین می توان فقه خبر و خبرگزاری را از این آیات استخراج و تهیه کرد و حتی می توان بحث فقه خبرنگاری را در حوزه ایجاد کرد.

 

امام جمعه قم در پایان با تاکید بر این که موضوعاتی همچون مهدویت و انتظار باید از سوژه های همیشگی خبری باشد، بیان داشت: افضل عبادات انتظار فرج است و انتظار فرج هر قشری متناسب با جایگاه خود متفاوت است، شما باید این مساله را استخراج کنید که یک خبرنگار و فعال عرصه رسانه چطور می تواند منتظر فرج باشد./1324/پ202/ج

ارسال نظرات