۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۹۴۴
با حکم رهبر معظم انقلاب؛

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی شد

رهبر معظم انقلاب با صدور حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی را به‌عنوان نماینده ولی ‌فقیه در استان خراسان شمالی منصوب کردند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب با صدور حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد را به‌عنوان نخستین نماینده ولی ‌فقیه در استان خراسان شمالی منصوب کردند.

 

متن‌ حکم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری به این‌ شرح‌ است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ ابوالقاسم یعقوبی دامت افاضاته

با تجلیل از شخصیت و خدمات ارزشمند جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حبیب الله مهمان نواز دامت برکاته جنابعالی را که در منصب امامت جمعه ی شهر بجنورد بحمدالله به توفیقاتی دست یافته اید به نمایندگی خود در استان خراسان شمالی منصوب میکنم.

از خداوند متعال موفقیت روزافزون شما را در این جایگاه حساس مسألت مینمایم.

سید علی خامنه ای

۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۵

 

بر اساس گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در حالی در آستانه دوازدهمین سالروز تأسیس خراسان شمالی به‌عنوان نماینده ولی‌ فقیه در این استان منصوب شده که پیش‌تر در آذرماه سال 90 با صدور حکمی از سوی مرحوم آیت‌الله عباس واعظ طبسی، نماینده سابق ولی ‌فقیه در استان‌های خراسان به‌عنوان قائم‌مقام نماینده ولی ‌فقیه در استان خراسان شمالی منصوب شده بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی مردادماه سال 1390 و پس از کناره‌گیری آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز از سمت امامت جمعه بجنورد به دلیل کهولت سن، به‌عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد و پس از چند ماه نیز با صدور حكمي از سوي مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی، اختيارات حوزه نمايندگي ولي فقيه در استان خراسان شمالی به وي تفويض شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی جزء فضلای حوزه علمیه قم و از مدرسین حوزه و دانشگاه بوده و طی ۳۰ سال سابقه حوزوی، زعامت تبلیغی جوانان لبنانی را نیز در کارنامه فعالیت‌های تبلیغی خود دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که پیش از انتخاب به‌عنوان امام جمعه بجنورد در سال 91، سابقه امامت جمعه شهرستان‌های فسا و ساوه را نیز در کارنامه خود داشت، دارای سوابق دیگری چون معاونت شورای مرکزی امامان جمعه کشور، فعالیت درزمینهٔ پژوهشگری مسائل فقهی و علمی، تألیف هشت جلد کتاب و غیره است.

 

در این زمینه حجت‌الاسلام حسین عابدینی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، امام جمعه بجنورد، به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، اظهار کرد: بر اساس برنامه مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در استان  در روزهای آینده با حضور شخصیت‌های کشوری و استانی در بجنورد برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، پیش از این آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز نیز به‌عنوان یکی از گزینه‌های نمایندگی ولی ‌فقیه در خراسان شمالی مطرح بود اما گویا وی به دلیل کهولت سن و مشغله‌ها، این مسؤولیت را نپذیرفته است./9314/پ202/ج

ارسال نظرات