۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۴۰۱۵۱
حجت الاسلام نجفي روحاني:

كربلا بزرگترين و كارآمدترين دانشگاه براي بشريت است

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق در جمع دانشجويان با ذكر اينكه كربلا بزرگترين و كارآمدترين دانشگاه براي بشريت است، گفت: درس معرفت، بصيرت و ادب از مهمترين درسها است كه به طور عميق و جدي در اين دانشگاه آموزش داده مي شود.
حجت الاسلام نجفي روحاني

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل پايگاه اطلاع رساني حج، همايش «احلي من العسل» با حضور حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق، حجت الاسلام و المسلمين بهجتي، نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در كربلاي و جمعي از دانشجويان زائر استان هاي كرمان و خراسان رضوي عصر روز گذشته در سالن اجتماعات بعثه رهبري برگزار شد.

 

حجت الاسلام نجفي روحاني در جمع دانشجويان گفت: قرآن كريم داراي درسهاي گوناگون اخلاقي، تربيتي، سياسي و اجتماعي است.

 

وي افزود: امام حسين (ع) واقعه عاشورا را به گونه اي مهندسي كرد كه همه افراد و سنين مختلف و جنسيتهاي گوناگون در سطوح مختلف مي توانند در آن تحصيل كنند.

 

وي درس حريت و آزادگي را مهمترين درس اين دانشگاه دانست و عنوان كرد: در اين دانشگاه درسهاي فردي و اجتماعي تدريس مي شود و افراد مي توانند در اماكن ديگر درسهاي كربلا را بخوانند و جهت امتحان و خودآزمايي به كربلا بيايند و خود را بر اساتيد اين دانشگاه عرضه و نمره قبولي كسب كنند.

 

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت: درس معرفت، بصيرت و ادب از جمله مهمترين درسها است كه به طور عميق و جدي در اين دانشگاه آموزش داده مي شود.

 

وي دانشگاهيان را دانشجويان بسيار ارزنده اي براي اين دانشگاه عنوان كرد و گفت: با ژرف نگري و تأمل و انديشه درسهاي اين دانشگاه را در اين سفر معنوي بياموزيد و آن را به دانشگاه هاي كشور منتقل كنيد تا افراد متعهد و متخصص در دانشگاه هاي كشور تربيت شوند.
 

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به قسمتهاي تاريخي از واقعه كربلا بر روي عبرت هاي و درس هاي آن تأكيد كرد و گفت: هرچند همه افراد به نسبت تلاش، علاقه و سطح فكري خود بهره مي برند اما انديشمندان با بينش عميق و صحيح مي توانند بهره بيشتري ببرند و خود را از شاگردان ممتاز اين دانشگاه قرار دهند./1330/د102/ی

ارسال نظرات