۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۴۰۱۲۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

رسانه ها در مسیر رشد فرهنگی جامعه گام بردارند/ رسانه‏ محل تضارب آراء و اندیشه‏ ها

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همه تلاش اهالی رسانه باید افزایش آگاهی های مردم باشد، گفت: همان گونه که رسالت حوزه و دانشگاه رشد علمی و دینی جامعه است، رسانه ها نیز باید برای رشد فرهنگی جامعه تلاش کنند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در نشستی با مدیران رسانه ای استان به اهمیت و ارزش قلم در نگاه آیات و روایات اسلامی اشاره کرد و گفت: اصحاب قلم از جمله عنوان های ارزشمند از منظر قرآن است.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان اینکه قسم خداوند به قلم نشان می‌دهد که صاحب قلم نیز شأنیت بالایی دارد، تصریح کرد: اگر شأن قلم حفظ شود قطعاً صاحب آن از قداست قلم بهره می‌برد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کسی که قلم در اختیار دارد ارزش و جایگاهش از خود قلم نیز مهم تر است، خاطرنشان کرد: باید از قلم در جهت آگاهی بخشی صحیح به جامعه بهره گرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که اهالی رسانه که ارزش های دینی را پاس می دارند کار الهی انجام می دهند، خاطرنشان کرد: امروز تقویت رسانه های ارزشی و انقلابی که مدافع حریم اسلام و انقلاب هستند یک ضرورت مهم است.

 

وی با بیان این که برای مقابله با توطئه های دشمنان باید اهل ارزش و رزم در جامعه تقویت شوند، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال این هستیم در دنیا استقلال و آزادی داشته باشیم باید در جهت تقویت این دو اصل مهم گام برداریم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که صاحبان قلم به این امانت الهی ارزش می دهند، تصریح کرد: صاحبان قلم باید تلاش کنند تا نوشتار و گفتار آنها در دستیابی خوانندگان به حقایق کمک کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که متأسفانه امروز رسانه ها در دنیای غرب در جهت تأمین منافع استکباری و استعماری کشورها گام بر می دارند، خاطرنشان کرد: رسانه ها باید بیان کننده حقایق باشند نه این که در جهت اهداف استکباری برخی گروه ها گام بردارند.

 

امام جمعه قائمشهر با تأکید بر این که گفتار و نوشتار صاحبان قلم باید برای خدا و در مسیر رضای الهی باشد، خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده از قلم برای نان خوردن استفاده شود گفتار و نوشتار فرد از مسیر صحیح منحرف خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که همه تلاش اهالی رسانه باید افزایش آگاهی های مردم باشد، گفت: همان طور که رسالت حوزه و دانشگاه رشد علمی و دینی جامعه است، رسانه ها نیز باید برای رشد فرهنگی جامعه تلاش کنند.

 

وی با بیان این که تاریخ بشر مرهون زحمات و تلاش های ارزنده قلم و خبرنگاران است، گفت: خبرنگاران تاریخ ساز بوده و نقش گرانقدری در این راستا دارند و علم رجال نیز برای آن به وجود آمد که خبرها و روایت ها را غربال کند.

 

امام جمعه قائمشهر در ادامه با اشاره به جایگاه خبرنگاران، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید از تقوای بایسته برخودار باشند و تلاش کنند تا فعالیت های آنان در راستای خدمت به مردم و کسب رضایت پروردگار متعال باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری اطلاع رسانی را مهم ترین رسالت رسانه ها عنوان کرد و گفت: اطلاع ‏رسانی متفاوت از خبررسانی است، چون خبر شامل هر شایعه ای ‏شود، اما اطلاع ‏رسانی به واقعیت نزدیک است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رسانه‏ ها محل تضارب افکار و اندیشه‏ ها هستند؛ در چنین فضایی، دیدگاه‏ ها اصلاح و روشنگری ایجاد می‏ شود، تأکید کرد: برای تضارب افکار در چارچوب قانون و اخلاق باید شرایط مناسب فراهم شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی صداقت و امانتداری را وظیفه دیگر رسانه‏ ها عنوان و با بیان این که رسانه ‏ها در این صورت توانایی هدایت مردم و جلب اعتماد آنها را دارند، تصریح کرد: مطالبی که از روی جهل منتشر می‏ شوند و مردم هم از نادرست بودن آنها اطلاع نداشته باشند، موجب انحراف جامعه می‏ شوند.

 

امام جمعه قائمشهر با تأکید بر این که خبرنگاران باید اطلاع رسانی صادقانه و عادلانه در دستور کارهای خود داشته باشند، گفت: خبرنگاران باید در فعالیت های خود صداقت و عدالت را مدنظر قرار داده و از حاشیه سازی ها پرهیز کنند.

 

وی با بیان این که ما دشمن داریم و باید مواظب باشیم، افزود: باید مراقب باشیم با نوشته ها و مطالب خود سبب شادی دشمنان نشویم و به گونه ای عمل کنیم که حیثیت مسؤولان و خود را زیر سؤال نبریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی تقوا، امانت داری، صداقت و شجاعت را از ویژگی های بارز و اساسی خبرنگاران ذکر کرد و بیان داشت: اخلاق رسانه ای بسیار مهم است و وقتی مطبوعات را مطالعه می کنم معمولا به جنبه انتقاد اهمیت داده می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که رسانه ها باید در مسیر اشاعه ارزش های والای انسانی گام بردارند، تصریح کرد: متأسفانه امروز رسانه های جهان که در تسلط صهیونیست ها قرار دارند در جهت ظلم و ستم به ملت ها گام بر می دارند. 

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، روشنگری نسبت به توطئه های دشمنان در جامعه را یکی از وظایف رسانه ها دانست و خاطرنشان کرد: یک رسانه باید نقش آگاهی بخشی خود به جامعه را به خوبی انجام دهد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، نماز جمعه را یک رسانه ای عظیم در جامعه دینی دانست و گفت: پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه محور وحدت در جامعه اسلامی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب به اثرگذاری تریبون نماز جمعه به خوبی آشنا هستند و به همین دلیل در جهت تضعیف این پایگاه عبادی سیاسی گام بر می دارند، ادامه داد: نماز جمعه یک رسانه بزرگ، قابل اطمینان و تأثیرگذار در جامعه است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انتقادها از برخی عملکرد ها به معنای تخریب دولت نیست، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است شاهد برخی اقدامات غیر همسو با این شعار هستیم.

 

وی با بیان این که برخی طرح ها و برنامه های مسؤولان در تضاد با شعار اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، ادامه داد: امروز نیازمند یک عزم ملی برای تحقق این مسأله مهم هستیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رسانه ها نقش مهمی در تبیین اقتصاد مقاومتی در جامعه بر عهده دارند، گفت: رفع معضل بیکاری در کشور نیازمند تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور است.

 

امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود با بیان این‌که برخی مدیران از مطرح شدن حقوق‌های نجومی در افکار عمومی خوشحال نمی‌شوند، گفت: رسانه‌ها با هدف انگیزه به ملت، نظام و کشور در صورت مشاهده حقوق‌های نجومی در استان باید ایثار کرده و اطلاع رسانی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که یک رسانه نباید توجیه گر و مبلغ فعالیت های یک مدیر باشد، ادامه داد: رسالت یک رسانه بیان حقایق موجود در جامعه و دغدغه ها و مطالبات مردمی است.

 

وی تصریح کرد: امامان جمعه برای تمرکز نیروهای متدین و تقویت عظیم و اراده در دفاع از نظام محوریت دارند و به همین دلیل دشمن درصدد کنار گذاشتن ائمه جمعه به‌ صورت فیزیکی و حذف شخصیتی است و گاهی انواع تهمت‌های ناروا و شایعات به امامان جمعه نسبت داده می‌شود./950/201/ب2

ارسال نظرات