۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۳۹۹۱۱
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر:

متون درسی حوزه علمیه باید متحول شود

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: متون درسی به طور کلی باید تغییر کند و در این تغییر نیازهای علمی هر شهرستان باید لحاظ شود یعنی متون آموزشی هر استان باید به طور جزئی متفاوت باشد.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

حجت الاسلام یوسف جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، در پاسخ به سوالی در این باره که چه پیشنهادی به مدیر حوزه جدید درباره تحول آموزشی در حوزه علمیه می توان داد، گفت: متون درسی به طور کلی باید تغییر کند و در این تغییر نیازهای علمی هر شهرستان باید لحاظ شود یعنی متون آموزشی هر استان باید به طور جزیی متفاوت باشد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در پاسخ به این سوال که توسعه و گسترش مدارس علمیه شهرستان ها نیازمند چه سیاست هایی است، بیان داشت: در رأس این کار باید تقویت واقعی مدیریت های استانی و شورای استانی حوزه مد نظر باشد.

 

حجت الاسلام جمالی بر ارتقای علمی و آموزشی مدارس علمیه سراسر کشور به ویژه مناطق محروم تاکید کرد و ابراز داشت: با توجه به آسیب های منطقه ای قطعاً متولی فرهنگی و قرارگاه های تبلیغی باید با توجه به نیازهای محلی به مدارس شهرستان واگذار شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: امروز تنها راه، تکیه بر توانمندی های مدارس شهرستان ها است.

 

وی درباره نقش همکاری و حمایت علمای بلاد در حل مشکلات حوزه علمیه گفت: گرچه مدیریت اجرایی باید در هر سطحی مستقل و دارای اختیارات مشخص باشند اما این به معنای بی نیازی از حمایت علمای بلاد نیست. علما و بزرگان سرمایه های حوزه علمیه اند و شناسنامه آن محسوب می شوند و باید به عنوان مشاور و ناظر در کنار حوزه باشند./302/833/ب1

ارسال نظرات