۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۳۹۶۱۴
نماینده خبرگان رهبری:

حوادث اخیر ترکیه نشانگر سیاست‌های غلط اردوغان در منطقه است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر توقف حمایت‌های دولت ترکیه از گروه های تکفیری در منطقه گفت: حوادث اخیر ترکیه نشانگر سیاست‌های غلط اردوغان در منطقه است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به کودتای نافرجام ترکیه، اظهار داشت: مسؤولان دولت ترکیه از این کودتا باید درس بگیرند که روابط دیپلماسی خود را با کشورهای همسایه بیشتر کنند.


وی با بیان این‌که تداوم سیاست‌های غلط دولت اردوغان ملت‌های مسلمان منطقه را از هم دور کرده است، خاطرنشان کرد: تفاهم اخیر ترکیه و رژیم صهیونیستی ثابت کرد که اردوغان تنها نقاب مسلمانی بر صورت زده و هیچ دغده‌ای از بابت ملت مظلوم فلسطین ندارد، البته تاریخ نشان داده که ظلم هیچ‌گاه پایدار نمی ماند. 


امام جمعه مراغه با بیان این‌که کودتای اخیر نظامی در کشور ترکیه بسیار مشکوک بوده و نمی توان به زودی در مورد مسببان آن اعلام نظر کرد، گفت: آنچه مشخص است؛ دست داشتن کشورهایی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی به منظور ایجاد نا امنی در کشورهای منطقه و خاورمیانه است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که حوادث اخیر ترکیه نشان از سیاست‌های غلط اردوغان در منطقه است، ادامه داد: ترکیه باید از اقدام های گذشته خود در راستای حمایت از گروه های تکفیری درس بگیرد و هماهنگ با کشورهای منطقه برای ایستادگی در برابر این گروه ها اقدام کند.


وی با تأکید بر توقف حمایت‌های دولت ترکیه از گروه های تکفیری در منطقه، گفت: اقدام هایی مانند کودتای ترکیه، فعالیت تروریست ها در سوریه و عراق و کشتار شیعیان کشمیر در هندوستان از سوی پلیس، ایجاد فرصت های مختلف برای ادامه کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی است.


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که وفاداری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی یک نعمت برای مردم است، ادامه داد: در سایه تلاش های مجاهدانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، ایران از امنیتی مثال زدنی برخوردار بوده که این موضوع با هدف ولایت مداری مردم و فرزندان آنها است.


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که تمام تلاش غرب ایجاد ناامنی در داخل کشور است، گفت: همه این توطئه‌ها و فتنه‌ها در سایه رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، وفاداری نیروهای نظامی و انتظامی و البته مجاهدت سربازان گمنام امام زمان(عج) شکست خورده است./935/302/ب2

 

ارسال نظرات