۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۳۹۳۵۱
امام جمعه میانه: 

عزت حقیقی انقلاب در سایه ولایت فقیه است

حجت الاسلام حامدی با تأکید بر این‌که استقلال، عزت، برکت و مجد انقلاب در سایه ولایت مطلقه فقیه است، گفت: عزت حقیقی انقلاب در سایه ولایت فقیه است.
حجت الاسلام حامدی، مسؤول مدارک علمی حوزه های علمیه کشور

حجت الاسلام محمدرضا حامدی، مدیرکل مدارک علمی حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح آثار و برکات ولایت فقیه در نظام اسلامی ایران و کشورهای منطقه پرداخت و اظهار داشت: ایران اسلامی تنها کشور امن منطقه محسوب می شود.


وی با اشاره به حوادث اخیر کشور ترکیه و کودتای نافرجام علیه دولت رجب طیب اردوغان خاطرنشان کرد: این کشور که بیشترین درآمد خود را از گردشگری دارد؛ امروز درگیر مسائل مهم امنیتی شده است و همین مسأله موجب کاهش بسیار ورود گردشگران به ترکیه شده است.


حجت الاسلام حامدی با تأکید بر این‌که استقلال، عزت، برکت و مجد انقلاب در سایه ولایت مطلقه فقیه است، خاطرنشان کرد: به برکت ولایت فقیه پس از حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی امنیت و آرامش کامل در کشور قرار است؛ مسأله‌ای سران دیگر کشورهای اسلامی به آن معترف هستند.


امام جمعه میانه با بیان این‌که ولایت‌مداری تنها راه قدرشناسی از نعمت امنیت و آرامش در کشور است، ادامه داد: اگر امروز شاهد ناامنی های موجود در برخی کشورها مثل ترکیه، بحرین، عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و لبنان هستیم، همه نشأت گرفته از عدم بهره‌مندی مردم آن کشورها از نعمت ولایت و رهبری است.


مدیرکل مدارک علمی حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به این‌که آیات قرآنی، احادیث و روایات متعددی بر ضرورت رهبری و ولایت فقیه در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) تأکید دارد، تصریح کرد: این در حالیست که ادله فقهی و عقلی نیز بر اثبات ضرورت بهره مندی از ولایت مطلقه فقیه وجود دارد.


حجت الاسلام حامدی با بیان این‌که پس از پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) زمام امور بر عهده ولی فقیه مدیر، مدبر، با ایمان، شجاع و آگاه به امور و زمان است، گفت: قرآن ولایت را به عنوان امانت معرفی می کند که خداوند آن را در نزد انسان، اشرف مخلوقات به امانت گذاشته است.


امام جمعه میانه با اشاره به این‌که رهبری ولایت فقیه جامعه را به سعادت و سرمنزل مقصود هدایت می کند، افزود: لبه تیز حملات رسانه‌ای و فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متوجه اصل ولایت مطلقه فقیه است، دشمنان سال‌هاست که به دنبال جدایی افکنی میان ملت و ولایت هستند./302/935/ب1

ارسال نظرات