۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۴۳۸۹۶۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تقویت جبهه گفتمان انقلاب اسلامی رسالت امروز رسانه انقلابی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت حمایت از رسانه های انقلابی در کشور تأکید کرد و با بیان این که امروز این رسانه ها رسالت سنگینی در دفاع و حراست از گفتمان انقلاب اسلامی بر عهده دارند، گفت: امروز باید از ظرفیت رسانه های انقلابی در جهت تقویت گفتمان جبهه انقلاب اسلامی استفاده شود.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از اعضای بسیج رسانه با بیان این که تاریخ بشر مرهون زحمات و تلاش های ارزنده قلم و خبرنگاران است، گفت: خبرنگاران تاریخ ساز بوده و نقش گرانقدری در این راستا دارند و علم رجال نیز برای آن به وجود آمد که خبرها و روایت ها را غربال کند.

 

امام جمعه قائمشهر در ادامه با اشاره به جایگاه خبرنگاران، ابراز کرد: خبرنگاران باید از تقوای بایسته برخودار باشند و تلاش کنند تا فعالیت های آنان در راستای خدمت به مردم و کسب رضایت پروردگار متعال باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، اطلاع رسانی را مهم ترین رسالت رسانه ها عنوان کرد و گفت: اطلاع ‏رسانی متفاوت از خبررسانی است، چون خبر شامل هر شایعه ای ‏شود، اما اطلاع ‏رسانی به واقعیت نزدیک است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رسانه‏ ها محل تضارب افکار و اندیشه‏ ها هستند؛ در چنین فضایی، دیدگاه‏ ها اصلاح و روشنگری ایجاد می‏ شود، تاکید کرد: برای تضارب افکار در چارچوب قانون و اخلاق باید شرایط مناسب فراهم شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی، صداقت و امانتداری را وظیفه دیگر رسانه‏ ها عنوان و با بیان این که رسانه ‏ها در این صورت توانایی هدایت مردم و جلب اعتماد آنها را دارند، تصریح کرد: مطالبی که از روی جهل منتشر می‏ شوند و مردم هم از نادرست بودن آنها اطلاع نداشته باشند، موجب انحراف جامعه می‏ شوند.
 

 

امام جمعه قائمشهر با تاکید بر این که خبرنگاران اطلاع رسانی صادقانه و عادلانه در دستور کارهای خود داشته باشند، گفت: خبرنگاران باید در فعالیت های خود صداقت و عدالت را مدنظر قرار داده و از حاشیه سازی ها پرهیز کنند.

 

وی با بیان این که ما دشمن داریم و باید مواظب باشیم، افزود: باید مراقب باشیم با نوشته ها و مطالب خود سبب شادی دشمنان نشویم و به گونه ای عمل کنیم که حیثیت مسؤولان و خود را زیر سؤال نبریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی تقوا، امانت داری، صداقت و شجاعت را از ویژگی های بارز و اساسی خبرنگاران ذکر کرد و بیان داشت: اخلاق رسانه ای بسیار مهم است و وقتی مطبوعات را مطالعه می کنم معمولا به جنبه انتقاد اهمیت داده می شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که خبرنگاران در راستای تحقق سبک زندگی و ترویج اخلاق اسلامی گام بردارند، تصریح کرد: انتظار ما این است در کنار خبر رسانی  به مسائل اخلاقی، فرهنگ جامعه، سبک زندگی و مباحث مورد نیاز جامعه هم توجه شود.

 

امام جمعه قائمشهر به جایگاه ارزشمند خبرنگاران در جامعه اشاره کرد و با بیان این که شأن نگارش خبر بسیار بالاست و آیه شریفه «ن والقلم و مایسطرون» گواهی این امر است، گفت: رسانه ها بستر ساز توسعه و پیشرفت در هر جامعه ای محسوب می شوند.

 

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه توان نگارش و القای فرهنگ را دارند و همین مهم وظایف آنان را سنگین‌تر می‌کند چرا که آنان امانت‌دار هستند و هر‌کسی به‌درستی امانت‌داری کند در پیشگاه خداوند رحمان عزیز‌تر است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ارزشمند بسیج در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت:  بسیج به معنای عزم، اراده، سلامت و پاکی است و بسیج رسانه از دو عنوان مقدس و زیبا تشکیل شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که رسانه ها باید در مسیر اشاعه ارزش های والای انسانی گام بردارند، تصریح کرد: متأسفانه امروز رسانه های جهان که در تسلط صهیونیست ها قرار دارند در جهت ظلم و ستم به ملت ها گام بر می دارند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز استکبار جهانی با بهره گیری از ابزار رسانه اهداف و برنامه های شوم خود را دنبال می کند، خاطرنشان کرد: نباید در برابر هجمه های رسانه ای مستکبران عالم منفعلانه عمل کنیم.

 

امام جمعه قائمشهر بر ضرورت حمایت از رسانه های انقلابی در کشور تأکید کرد و با بیان این که امروز این رسانه ها رسالت سنگینی در دفاع و حراست از گفتمان انقلاب اسلامی بر عهده دارند، تصریح کرد: امروز باید از ظرفیت این رسانه های انقلابی در جهت تقویت گفتمان جبهه انقلاب اسلامی استفاده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز استکبار جهانی در نقاط مختلف جهان مسلمانان را به جان هم انداخته است، گفت: متأسفانه دشمن با سوء استفاده از برخی اختلافات قومی و قبیله ای زمینه جنگ و نزاع بین امت اسلامی را فراهم کرده است.

 

وی با بیان این که استکبار و عوامل آن درصدد تحریک و سرکوب مردم هستند تا فضا را برای ایجاد سلطه فراهم کنند، خاطرنشان کرد: رسانه های انقلابی باید با افشای حقیقت و واقعیت به مسلمانان از تحقق توطئه های دشمنان جلوگیری کنند./202/950/ب1

ارسال نظرات