۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۳۸۸۳۸
رايزن فرهنگي ايران در عراق مطرح کرد؛

ضرورت تمرکز بر سه محور زائر، مداح و روحانی در سفر عتبات

حجت الاسلام و المسلمين اباذري گفت: براي انجام كارهاي فرهنگي در عراق بايد بر سه محور زائر، روحاني و مداح تمركز كنيم؛ اگر زائران ما با فرهنگ و خوش اخلاق باشند، باعث آبروي نظام اسلامي خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمين غلامرضا اباذري

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام و المسلمين غلامرضا اباذري رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در عراق، با حجت‌الاسلام و المسلمين نجفي روحاني مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق ديدار و گفت‌وگو كرد؛ در اين ديدار حجج اسلام بهجتي مسئول دفتر نماينگي بعثه رهبري در كربلا، علم الهدي مسئول دفتر نمايندگي بعثه رهبري در نجف و احساني مسئول دفتر نمايندگي بعثه رهبري در كاظمين حضور داشتند.

 

حجت الاسلام و المسلمين اباذري گفت: ما شاهد رشد و توسعه فعاليت‌هاي بعثه مقام معظم رهبري در عراق هستيم. امروز با وضعيت خوبي مواجه هستيم اما هنوز با وضع مطلوب فاصله داريم. با آمدن حجت‌الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، فعاليت‌هاي بعثه در جهت اصلي آن قرار گرفت و پيش رفت.

 

وي افزود: امروز جهت‌گيري‌هاي بعثه بدرستي فعال شده و اثر كارهاي فرهنگي و معنوي آن در درون و بيرون از مجموعه آن بخوبي قابل ارزيابي است.

 

رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در عراق تصريح كرد: براي انجام كارهاي فرهنگي در عراق بايد بر سه محور زائر، روحاني و مداح تمركز كنيم؛ اگر زائران ما با فرهنگ و خوش اخلاق باشند، باعث آبروي نظام اسلامي خواهد بود.

 

حجت الاسلام و المسلمين اباذري درباره محور دومِ تمركز كه روحانيت هستند گفت: هرچه بيشتر به روحانيان توجه شود تا فرهنگ، كرَم و حساسيت‌هاي عراق را بشناسند باعث مي‌شود كه حضور ارزشمندتري از زائران‌مان را شاهد باشيم؛ روحانيان خدمت به اهل بيت(ع) را هدف و وظيفه خود مي‌دانند.

 

وي محورِ سوم را مداحان دانست و اظهار كرد: مداحان بايد آموزش داده و توجيه شوند، هرچه بر اين مورد سرمايه‌گذاري شود، بهره‌برداري بيشتري مي‌شود و زائران استفاده بيشتري مي‌كنند. اگر بتوانيم اين سه محور را بخوبي در ايران آموزش دهيم و در عراق توجيه كنيم، روز به روز بر سطح فرهنگي زائران و جامعه عراق اثرگذار خواهيم بود.

 

رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در عراق تاكيد كرد: الان هماهنگي‌هاي خوبي با عتبات مقدسه ايجاد شده كه قبلا اينطور نبود، البته مسئولان عراقي هم محدوديت‌هايي دارند كه نبايد سطح توقعاتمان را بالاتر از معمول ببريم.

 

حجت الاسلام و المسلمين اباذري گفت: به بركت اهل بيت(ع) كارها توسعه داشته است و بناي مسئولان عراقي بر همكاري است؛ آنها خيلي علاقمند هستند كه به زوار خدمت كنند و بناي قلبي آنها بر همين مطلب است. ما از آنها كم‌لطفي نديده‌ايم و با فهم شرايط اقتصادي و امنيتي عراق بايد توقعاتمان را تنظيم كنيم.

 

وي در پايان گفت: ان‌شاالله امسال مراسم اربعين خوب و باصفايي برگزار شود تا بهره برداري فرهنگي و معنوي مطلوبي براي زائران شكل بگيرد.

 

حجت الاسلام نجفي روحاني مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق نيز در اين جلسه گفت: بايد كارهاي ما در بعثه مقام معظم رهبري زائر محور باشد. ارتباطات با سايرين بر اساس نياز و خدمت رساني به زائرين تعريف شود؛ نبايد كارهاي نهادهاي ايراني در عراق با هم تداخل داشته باشند كه بسيار نامطلوب است.

 

وي افزود: همكاري در عتبات عاليات مخصوصا عتبه كربلاي معلي بسيار مطلوب است.

 

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق تاكيد كرد: بعثه رهبري ارتباطات تنگاتنگي با سفارت خانه، كنسولگري جمهوري اسلامي و همچنين رايزن فرهنگي دارد. اين كار ما را براي خدمت‌رساني به زائرين آسانتر مي‌كند./1330/د102/س

 

ارسال نظرات