۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۳۷۸۱۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

وهابيت مولود منحوس استعمار پير انگلیس است

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: وهابيت به عنوان مولود منحوس استعمار پير انگلستان، خط سرخ همان راه اباعبدالله الحسين(ع) که هدفش زنده کردن و زنده نگه داشتن جامعه اسلامي است و خط سبز نماد ظهور منجي عالم بشريت ولي عصر(عج) را نشانه رفته است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز تخریب بقیع از سوی وهابیون برگزار شد، گفت: تخريب قبور ائمه اطهار (ع) در بقيع نشان روشني از خباثت و نابکاري فرقه ضاله وهابيت است که در قلب اسلام تلاش مي‌کنند بزرگ ترين ضربه را به حيات اسلامي وارد کنند.

 

وي افزود: با وجود گسترش اسلام در غرب و نگراني كشورهاي اروپايي و آمريكايي از اين جريان، آنها به وسيله‌هاي گوناگون و ترفندهاي مختلف با استفاده از فرقه جعلي وهابيت درصدد جلوگيري از گسترش دين اسلام در اين كشورها هستند و حوادث عراق، سوريه و مصر به دنبال همين مسأله بوده است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به حمايت هاي صهيونيسم و آمريکا از وهابيت، تصريح کرد: فرقه وهابيت در صدد ايجاد جنگ بين شيعه و سني است تا به هر نحو در جهان اسلام تشنج و نابساماني ايجاد کند.

 

حجت الاسلام طاهری گفت: سازمان ملل که مدعي حقوق بشر در جهان هست چرا بايد در مقابل جنايات هولناک وهابيت و سلفي ها و گروه هاي تكفيري كه مسلمانان و شيعيان بي گناه را به طرز فجيعي به شهادت مي رسانند سکوت اختيار کرده باشد كه اين نشان از ادعاي دروغين آنها در حمايت از حقوق بشر است.

 

وی، هشتم شوال را نقطه سياه و تاريک در کارنامه فرقه لجوج و بي‌منطق وهابيت توصيف کرد و افزود: آنها با تفکر واهي به تخريب مزار شريف ائمه اطهار در قبرستان بقيع اقدام کردند و امروز نيز همچنان بر اعتقادات کاذب و دروغين خود تاکيد داشته و بر ريختن خون هاي بي گناه شيعيان در مصر و سوريه و عراق اصرار مي‌ورزند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که حرکت‌هاي تفرقه افکنانه فرقه وهابيت با هيچ منطق و عقل سالمي سازگار نيست، تصريح كرد: معلوم نيست وهابيان جاهل با کدام منطق و دليل عقلي با توسل به کدام کتاب و سنت اسلام به اين اقدام دست مي‌زنند و هر روز چند نفر را در عراق، سوریه و یمن به جرم بي‌گناهي و تنها به حکم شيعه بودن مي‌کشند.


وي با اشاره به اين که وهابيت در مسايل ديني حاضر به بحث با شيعه نيستند، تصريح کرد: شيعه داراي دو جواب عقلي و نقلي در مواجهه با شبهه افکني فرقه وهابيت است پس برخلاف تبليغات نادرست آنان عليه شيعيان بايد گفت که شيعه در توسل به ائمه معصومين هيچ گاه قدرت خدايي براي آنان قائل نبوده و کار آنها را به اذن خدا مي داند به همین دلیل مسايل مشاهده شده از برخي شيعيان در نحوه توسل به ائمه اطهار ناشي از کمبود اطلاعات عمومي آنان در حوزه دين است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به وجود هزاران شبکه ماهواره اي براي تبليغ افکار و انديشه هاي وهابيت خاطرنشان کرد: هدف وهابيت در راه اندازي اين گونه شبکه ها تغيير سبک زندگي مردم و زير سؤال بردن مباني اعتقادي آنان است.

 

وي تلاش دشمن در برپايي شبکه هاي ماهواره اي فارسي زبان را نفوذ در مباني فکري شيعه دانست و افزود: تصويب بودجه در کنگره آمريکا جهت تضعيف اسلام و ايجاد شبهه در دين و ايمان جوانها از اقدامات علني و آشکار دشمن در اين زمينه است به همین دلیل مردم بايد توجه داشته باشند که در مسايل شبهه ناک از يک فرد اسلام شناس و آگاه سوال کنند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: وهابيت و بهائيت هر دو محصول انگليسي ها است و با توجه به وجود مباني فکري انحرافي در فرقه وهابيت، تلاش هاي بسياري در گسترش و نشر اين فرقه در دنيا از سوی انگليسي ها صورت گرفته است.

 

وی، کار حيات پس از مرگ و کافر دانستن شيعيان را از جمله اصول فکري و انديشه هاي وهابيت دانست و تصريح کرد: آن ها روي آوردن شيعيان به اسلام را از روي علاقه و ترس نمي دانند بلکه مي گويند شيعيان براي نابودي اسلام آمده اند، به همين دليل در جهت خواست آمريکا و انگليس به گسترش تبليغات منفي عليه شيعيان در دنيا دامن مي زنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، انحراف بيداري اسلامي از جريان اصلي خود را وجود تفکر وهابيت در سران انقلاب آن ها و وجود خلأ رهبري در آنان دانست و خاطرنشان کرد: هدف اصلي غرب در سوريه گرفتن حاکميت از شيعه است و تنها راه مبارزه با اسلام را وجود انحراف در افکار مسلمانان مي دانند.


وي تصريح کرد: همواره فرقه وهابيت سعي در القا کردن نظرات و نسبت‌هاي تند به تشيع و ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني دارد که در شرايط فعلي جهان و حساسيت نسبت به جهان اسلام، با تأثيرپذيري از جهان غرب بر اين اعتقادات پا فشاري کرده و حتي ريخته شدن خون شيعه را جايز مي‌دانند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران ادامه داد: صهيونيست و استعمار با احساس خطر از گسترش دين اسلام با دامن زدن به اختلافات شيعه و سني و تشكيل فرقه وهابيت، دين را در مقابل دين قرار داده‌اند.

 

حجت الاسلام طاهری تصريح كرد: وهابيت به عنوان مولود منحوس استعمار پير انگلستان، خط سرخ همان راه اباعبدالله الحسين(ع) که هدفش زنده کردن وزنده نگه داشتن جامعه اسلامي است و خط سبز نماد ظهور منجي عالم بشريت ولي عصر(عج) را نشانه رفته است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: رفتار وهابيت در امتداد خط الحادي است كه از زمان بني‌اميه و يزيد، عليه خاندان عصمت و اصحاب پيامبر اكرم(ص) ترسيم شده و همچنان ادامه دارد و اين اعمال نشانه اوج خصومت، عداوت و دشمني با خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

 

وی تصريح کرد: وهابيت با اعمال وحشيانه و رفتاري مانند نبش قبر حجر بن عدي كه از صحابي پيامبر اسلام(ص) و از ياران باوفاي حضرت علي(ع) است و با فرماندهي و هدايت استعمار و استكبار جهاني، صهيونيسم بين‌المللي درصدد خاموش كردن نور اسلام است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران بيان کرد: وهابيت گمان مي‌کند تعرض به مقدسات شيعيان بهترين راه براي معارضه با اسلام و بيداري امت‌ها است زيرا اين موج امروزه مانند بمبي در قلب استكبار و بلاد شرک نفوذ كرده و تمام معادلات سياسي و اقتصادي را عوض کرده است.

 

حجت الاسلام طاهری در پایان خاطرنشان کرد: وهابيت براي مبارزه با اصل اسلام بهترين ترفند را جنگ مسلمانان با يکديگر و ايجاد فتنه بين فرقه‌هاي اسلامي مي‌داند زيرا هدفش از بين بردن اصل اسلام است./202/950/ب1

ارسال نظرات