۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۳۷۵۲۸
در حرم حضرت معصومه برگزار می‌شود؛

دوره آموزشی «چگونه کودکانمان را نماز خوان کنیم»

دوره آموزشی «چگونه کودکانمان را نماز خوان کنیم» به همت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) ویژه خواهران در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود.
دوره آموزشی چگونه کودکانمان را نمازخوان کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) حرم حضرت معصومه(س) در راستای ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی از دوران خردسالی در میان کودکان و نوجوانان دوره آموزشی«چگونه کودکانمان را نماز خوان کنیم» را ویژه خواهران و مادران در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار می کند.

 

این دوره آموزشی که از ماه مبارک رمضان در آستان حضرت معصومه(س) آغاز شده تا پایان شهریور ماه ادامه داشته و مباحث لازم در زمینه ترویج فرهنگ نماز در کودکان توسط حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه برای خواهران شرکت کننده در دوره آموزشی ارائه می شود.

 

این دوره آموزشی روزهای دوشنبه از ساعت۱۱:۴۵ تا ساعت ۱۳ در مدرس ۶ شبستان نجمه خاتون(س) ویژه خواهران برگزار می شود.

 

لازم به ذکر است، در این دوره آموزشی مادران و خواهران مبلغ با نحوه آموزش نماز به کودکان آشنا شده و فرا می‌گیرند که بهترین روش برای تشویق و ترغیب کودکان به اقامه نماز چیست و همچنین در این دوره آموزشی اهمیت دعوت کودکان به نماز برای والدین توضیح داده شده و تبیین می‌شود که آموزش نماز به کودکان از خردسالی از دستورات واجب اسلام است تا در هنگام رسیدن به سن تکلیف کودک یکباره و بدون هیچ مقدمه‌ای مجبور به خواندن و ادای مرتب نماز نشود.

 

در این دوره آموزشی بانوان فرا می‌گیرند که چگونه با دعوت کودک به نماز از سن سه سالگی زمینه‌ساز اقامه مستمر نماز در فرزندشان در سن تکلیف تا دوران بزرگسالی و پیری شوند.

 

براساس این گزارش، بانوان شرکت کننده در کلاس‌های معارفی و قرآنی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) می‌توانند در زمان شرکت در کلاس‌ها کودکان خود را در مهد کودک کریمه حرم حضرت معصومه(س) نام‌نویسی کنند./۹۶۸/ت303/ی

ارسال نظرات