۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۳۶۷۵۸
قزوه مطرح کرد؛

فضای مجازی، حربه غرب برای دور نگاه داشتن جوانان از فرهنگ اسلامی

مدیر کل مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری گفت: غرب تلاش می‌کند مظاهر خود را به رخ کشورهای دیگر بکشد و جوانان ما را با استفاده از فضای مجازی از فرهنگ غنی و تمدن بزرگ ایرانی اسلامی دور نگه دارد.
حوزه هنری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا قزوه، مدیر کل مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری صبح امروز شنبه 19 تیر در نشست خبری چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان در محل حوزه هنری، گفت: ویژگی جشنواره چهاردهم این است که فضای رقابتی از آن حذف شده و رفاقت و دوستی برای نویسندگان جوان ایجاد شده است.

وی افزود: چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره  امسال در استان زنجان برگزار خواهد شد و در بخش افتتاحیه از چهره ادبی استان، مرحوم آقای حسین منزوی تقدیر به عمل خواهد آمد.

قزوه با پرداختن به موضوع عفاف و حجاب، بیان داشت: در سال 1314 هجری شمسی حادثه بزرگی در کشور ما رقم خورد، متاسفانه این حادثه در ادبیات ما چشمگیر نبوده است، یکی از رسالت‌های جامعه ادبی کشور این است که به این موضوع و مناسبت‌های مشابه انقلابی بپزدازند.

وی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: ایشان فرموده‌اند که «شعر انقلاب گفته باید شود». در سال گذشته مناسبت‌های مهم را با دعوت از شاعران و جامعه ادبی کشور توانستیم بازنویسی کنیم، کتاب نواب صفوی نمونه موفق مناسبت‌های تاریخی و انقلابی است.

مدیر کل مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری ابراز داشت: غرب تلاش می‌کند مظاهر خود را به رخ کشورهای دیگر بکشد و جوانان ما را با استفاده از فضای مجازی از فرهنگ غنی و تمدن بزرگ ایرانی اسلامی دور نگه دارد.

قزوه تأکید کرد: رسالت ما به عنوان شاعر و نویسنده این است که اتفاق‌های بزرگ را بنویسیم و بسراییم، تا در تاریخ جاودانه بمانیم. 

وی درباره سرودهای انقلابی نیز، گفت: متاسفانه سرودهای انقلابی در سال های اخیر به دست فراموشی سپرده شده است، ترانه‌های بی محتوا با سرودهای انقلابی مقابله کرده است. متاسفانه در همین راستا برخی از متولیان فرهنگی ما مجوز ثبت و ترویج ترانه‌های بی محتوا را داده‌اند.

قزوه ادامه داد: پروژه‌ای طراحی شده که در طی ده‌ها سال از سوی غرب با برنامه‌ریزی دقیق توانسته بین فضای سرود انقلابی ما فاصله بیندازد.

مدیر کل مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری، گفت: هدف ما از برگزاری مهرواره‌ها رسیدن به شعر و داستانی است که معنای حقیقی انقلاب را پیش‌رو داشته باشد. استکبارستیزی، مبارزه با آمریکا، مشکلات قدس و موضوع فلسطین خط و ربط‌های اصلی انقلاب اسلامی است.

قزوه خبر داد: رمضان امسال رهبر معظم انقلاب سرود صبحگاهی را سرودند که این اقدام رهبر معظم انقلاب در عمل برای ما ایجاد سروده‌های انقلابی و تاثیر گذار در فضای ادبی کشور است. به همین دلیل بنا داریم سرود صبحگاهی رهبر معظم انقلاب را از طریق رسانه‌ها در آینده نزدیک منتشر کنیم.

وی در پایان با اشاره به رسالت حوزه هنری، گفت: حوزه هنری داعیه‌دار ادبیات انقلابی ایران است و تلاش دارد در این مسیر با برگزاری مهرواره‌ها و جشنوراه با قدرت و محتوای بیشتر پیش برود.

گفتنی است در این نشست خانم سارا عرفانی دبیر هنری بخش داستانی و مجید سعد آبادی دبیر هنری بخش شعر به ایراد سخن پرداختند./202/856/ب1

ارسال نظرات