۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۴۳۶۶۰۰
با حضور گسترده مردم؛

نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار شد

نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام والمسلمین قریشی با حضور گسترده مردم مؤمن و ولایتمدار ارومیه در مصلا امام خمینی (ره) اقامه شد.
عید فطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نماز عید سعید فطر در ارومیه در حالی در مصلای ارومیه برگزار شد که مردم از ساعت 4 بامداد برای تشکیل صفوف منسجم موج موج به سمت مصلا در حرکت بودند.


مردم مؤمن و متدین ارومیه پس از یک ماه بندگی و عبودیت به درگاه حق، امروز به صورت پر شور در نماز عید فطر حضور یافتند به گونه ای که افزون بر ساختمان و محوطه مصلا، خیابان های گلدیس و رسالت ارومیه مملو از نمازگزاران در صفوف منسجم و منظم بود.


نمازگزاران ارومیه قبل از اقامه نماز عید فطر به امامت نماینده ولی فقیه در استان، ابتدا نماز صبح را به جماعت اقامه کرده و سپس آیاتی از کلام الله مجید و دعای ندبه را با هم زمزمه کردند.


حجت الاسلام یوسفی از اساتید حوزه علمیه نیز از سخنرانان پیش از نماز عید سعید فطر بود که با اشاره به خطبه پیامبر اکرم (ص) به بیان فضیلت های ماه مبارک رمضان پرداخت و در ادامه با قرائت فزارهایی از خطبه امیرمؤمنان به اهمیت تداوم اعمال صالح و دوری از محرمات تأکید کرد.

 

گفتنی است، براساس تدابیر شورای زکات ارومیه، صندوق های جمع آوری زکات فطره در مکان های مختلف و در مسیرهای تردد مردم مستقر شده بودند.


همچنین غرفه هایی برای جمع آوری کمک های مردمی به مدافعان حرم حضرت زینب(س) و همچنین  ساخت زائرسرا در مشهد دایر شده بود که با استقبال مردمی همراه بود.


با توجه به حضور گستره مردم دومین نماز عید سعید فطر نیز به امامت حجت الاسلام کریم حسینخانی، رییش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی اقامه شد.


هماهنگی با اتوبوسرانی و استقرار اتوبوس های صلواتی و رایگان برای جابجایی نمازگزاران از دیگر اقدامات مثبت ستاد برگزاری نماز عید فطر بود./202/936/ب1

 

 

ارسال نظرات