۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۳۶۵۷۸
امام جمعه شهرضا تأکید کرد؛

لزوم افزایش بودجه‌های فرهنگی

امام جمعه شهرضا گفت: مسؤولان باید بودجه‌ها و اعتبارات فرهنگی را افزایش دهند، اگر یک نهاد یا معاونت به عنوان متولی حوزه فرهنگ انتخاب می‌شود، باید بودجه و اعتبارات کافی نیز در اختیار داشته باشد.
حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر که در آستان امامزاده شاهرضا برگزار شد، عنوان کرد: همه سربلندی و افتخاری که امروز نصیب جامعه ما شده در نتیجه رشادت‌ها و فداکاری‌های ایثارگران، شهدا و افرادی است که در طول دوران دفاع مقدس و در زمان حاضر، برای حفظ امنیت و اقتدار کشور تلاش کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: در ماه رمضان خداوند به همه افراد توفیق عبادت و بندگی و قرائت قران را عنایت کرد، این مسأله از برکات الهی است که نصیب مسلمانان شده و باید قدردان آن باشیم.

 

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: مهم‌ترین ثمره روزه‌داری و عبادات ماه مبارک رمضان، کسب تقوای الهی بود، اذکار و عبادات ماه رمضان نوری را در دل‌ها ایجاد کرده‌ است که اگر در سایر ایام سال نیز بر آن مدامت شود، زمینه حفظ سلامت معنوی افراد را فراهم می‌کند.

 

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) مصعب بن عمیر را به عنوان جوانی که از مادیات و امور زودگذر دنیا دل کنده و در صف یاران رسول الله درآمده است، مورد تقدیر و تکریم قرار دادند، امروز هم جوانان جامعه اسلامی ما باید از افرادی همانند مصعب درس عبرت بگیرند و راه صحیح را انتخاب کنند.

 

وی تصریح کرد: امروزه علی رغم فعالیت فضاهای مجازی و تبلیغات گسترده رسانه‌های ضد دینی، جوانان کشور ما برای حفظ و اعتلای دینی خود تلاش می‌کنند و در تمامی مجامع دینی و مذهبی حاضر می‌وند که این مسأله نشان دهنده روحیه ایمانی و تعهد مذهبی آن‌ها است.

 

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: عید فطر، مظهر اتحاد، بندگی، دیانت و همدلی امت مسلمان است، در این روز اتحاد بزرگ جامعه اسلامی به نمایش درآمده و همه شاهد حضور یکپارچه امت اسلام در صحنه هستند.

 

حجت الاسلام یعقوبی گفت: عزت مسلمانان در گرو اتحاد آن‌هاست، تفرقه و جدایی ثمری جز خسران دنیا و اخرت و ایجاد زمینه‌ای برای غلبه دشمنان بر شئون مسلمانان ندارد.

 

وی همچنین با اشاره به برخی از مسائل روزمره جامعه و مشکلات شهرستان عنوان کرد: ما از نظر وضعیت منابع آبی در شرایط بحرانی قرار داریم، مردم باید با مسؤولان همکاری کرده و در مصرف صحیح آب بیشتر تلاش کنند تا موقعیت بحرانی فعلی سپری شود.

 

امام جمعه شهرضا ادامه داد: در برخی محلات شهر با افت فشار آب مواجه هستیم و به برخی مناطق هم به صورت سیار آبرسانی می‌شود، تعهد ایمانی و مذهبی به ما حکم می‌کند برای حفظ عدالت در توزیع آب طوری مصرف کنیم که دیگران هم امکان بهره مندی از این موهیبت الهی را داشته باشند.

 

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مسؤولان باید بودجه‌ها و اعتبارات فرهنگی را افزایش دهند، اگر یک نهاد یا معاونت به عنوان متولی حوزه فرهنگ انتخاب می‌شود، باید بودجه و اعتبارات کافی نیز در اختیار داشته باشد.

 

وی گفت: مسابقات قرانی از جمله بهترین فعالیت‌های فرهنگی هستند که در شرایطی بهترین نتیجه را به دنبال داشته است، این مسابقات در شهرستان در ایام ماه رمضان به خوبی برگزار شد و لازم است در سایر ایام سال نیز ادامه داشته باشد.

 

امام جمعه شهرضا اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان، در شهرستان به ندرت با مسأله روزه خواری مواجه شدیم زیرا روحیه ایمانی و اعتقادات مذهبی مردم زمینه حفظ موقعیت معنوی و سلامت مذهبی جامعه را ایجاد کرده‌ است./201/868/ب1

ارسال نظرات