۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۳۶۲۱۲
کارشناس مسائل دینی:

ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه نیازمند یک کار مستمر است

حجت الاسلام ملایی با بیان این‌که متولیان اصلی ترویج فرهنگ نهج البلاغه بخش‌های فرهنگی جامعه هستند، گفت:‌ ترویج فرهنگ نهج البلاغه نیازمند یک کار مستمر است.
نهج البلاغه

حجت الاسلام محمد ملایی، کارشناس مسائل دینی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، علت مهجوریت نهج البلاغه را کم کاری فرهیختگان جامعه حتی علما دانست و اظهار داشت: کسانی که با این گنجینه بزرگ سروکار دارند و آن را شناخته اند در معرفی آن به جامعه و به مردم کوتاهی کردند که این علت دیگر مهجور ماندن نهج البلاغه است.

 

وی ادامه داد: مفاهیم نهج البلاغه دارای افق های بلندی است و از فهم افراد فراتر است و همین امر باعث می‌شود که افراد به این مفاهیم و مضامین ورود نکنند و زمینه مهجوریت نهج البلاغه در سطح جامعه به صورت عمومی فراهم شود.

 

حجت الاسلام ملایی با اشاره به اینکه متولیان اصلی ترویج فرهنگ نهج البلاغه بخش های فرهنگی جامعه هستند، ابراز کرد: همانطور که تفسیر احادیث و قرآن کار هر کسی نیست ترویج فرهنگ نهج البلاغه هم به عهده بخش های خاصی همانند حوزه های علمیه و دانشگاهها است.

 

وی اضافه کرد: دلایل کوتاهی در این امر از سوی متولیان به خاطر این است که فهم نهج البلاغه سخت است و این باعث می شود که افراد از آن دوری کنند.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه یکی از راه های ترویج و همه گیر شدن نهج البلاغه در سطح جامعه نیاز به یک جهاد در این زمینه است، تصریح کرد: باید حوزه های علمیه و همه مبلغان به صورت مستمر محور بحث خود را نهج البلاغه قرار دهند تا به یک نتیجه مطلوبی برسند.

 

وی با اشاره به اینکه در زمانی تفسیر قرآن در حوزه غریب بود، اظهار داشت: هنوز هم جایگاه اصلی خودش را بدست نیاورده است ولی می توان گفت تا حدی از این غربت درآمده است.

 

حجت الاسلام ملایی گفت: نهج البلاغه در حوزه ها و دانشگاه ها غریب است باید از این مکان ها شروع کرد و به صورت فراگیر آن را به کل جامعه سرایت داد./875/ت302/ی

ارسال نظرات