۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۳۶۰۷۶
نماینده خبرگان رهبری مطرح کرد؛

لزوم گسترش مدارس علمیه در شهرستان‌ها

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر گسترش مدارس علمیه شهرستانی برای تأمین روحانیان مناطق بومی، گفت: استان آذربایجان‌شرقی با کمبود روحانی مواجه است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رسالت روحانیت و حوزه های علمیه در قبال مسائل فرهنگی و اجتماعی را غیر قابل انکار دانست و اظهار داشت: دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی به جا و قابل تأمل است.


وی با تأکید بر این‌که باید با مهندسی فرهنگی به مقابله با تهاجم فرهنگی غرب رفت، خاطرنشان کرد: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی از تعبیر جنگ نرم دشمن علیه باورها و اعتقادات اسلامی استفاده می کنند؛ باید دانست که حوزویان رسالت مستقیم در مقابله به هجمه فرهنگی غرب بر عهده دارند.


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که همه طلاب به نوبه خود باید در زمینه مسائل فرهنگی تلاش کنند، تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ابتکار عمل و نوآوری در کارهای فرهنگی برای نسل جوان جامعه هستیم، که در میان نقش نخبگان حوزوی ارزشمند است.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که کمبود تعداد روحانی و مبلغ حوزوی در سراسر کشور به ویژه در استان آذربایجان‌شرقی یکی از موانع اثرگذاری فرهنگی حوزویان در سطح جامعه است، گفت: شاهد گسترش مدارس علمیه در برخی از شهرهای استان در طول سال‌های اخیر  بوده‌ایم که امروز به برکت همین مدارس شاهد جریان فرهنگی هستیم.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر گسترش مدارس علمیه شهرستانی برای تأمین روحانیان مناطق بومی، گفت: مدارس علمیه امیرالمؤمنین(ع)، امام حسن مجتبی(ع)، امام حسین(ع) و فاطمه الزهرا(س) مراغه در شهر مراغه فعال هستند که در طول سال پاسخگوی نیارهای معنوی و معرفتی مردم منطقه هستند.


وی با بیان این‌که گسترش حوزه های علمیه بایستی همراه با بازگشت روحانیان بومی مقیم قم به زادگاه خود باشد، خاطرنشان کرد: کسانی که مشغول تدریس و فعالیت های مفید علمی هستند باید در قم اقامت کنند اما کسانی که فعالیت قابل توجهی ندارند باید به شهرها و روستاهای بومی خود هجرت کنند.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که نگرش به مسأله هجرت باید بر اساس تکلیف طلبگی باشد، تصریح کرد: در برخی مناطق استان، 40 روستا وجود دارد که فاقد روحانی هستند و تنها در برخی ایام سال از جمله ماه مبارک رمضان از برکات وجودی مبلغان حوزوی بهره مند هستند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات