۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۳۵۴۲۴
وزیر کشور:

کسانی که دم از حاکمیت دوگانه می‌زنند جفاکارند/ همه سرباز رهبری هستیم

وزیر کشور با بیان این که همه ما از جمله رییس جمهور سربازان رهبر معظم انقلاب هستیم، گفت: کسانی که امروز دم از جدایی رهبر و رییس جمهور می‌زنند، جفاکارند.
وزیر کشور - آیین تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی که در محل مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار شد، با اشاره به خدمات و فعالیت‌های دولت یازدهم در سه سال گذشته، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی با رهنمودها و هدایت‌های مستقیم رهبر معظم انقلاب موفق شد موضوع هسته‌ای را به سرانجام نیک رسانده و توطئه‌ها و حملاتی که پیش از آن علیه کشور اجرا می‌شد را متوقف کند.

 

وی با بیان این که افزون بر این در پی توافق هسته‌ای پرونده ایران از شورای امنیت خارج شد، اضافه کرد: پس از آن نیز با اجرای برجام، میزان صادرات نفت ایران مجدداً افزایش یافت و توفیقات متعدد دیگری نصیب کشور شد.

 

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه برجام و توافق هسته‌ای به معنای اعتماد و دوستی با آمریکا نیست، خاطرنشان کرد: ما نه به آمریکا اعتماد داشته و نه از دشمنی ما با آن‌ها کم شده، بلکه یقین داریم روزی دشمنی آن‌ها علیه ما به صورت آشکار بروز می‌کند ازاین‌رو لازم است با حمایت از دولت و تبعیت از رهنمودها و فرمایش‌های رهبری برای مقابله با آمریکا آمادگی‌های لازم را کسب کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه ما هیچ‌گاه نباید به آمریکا اعتماد کنیم، تصریح کرد: می‌بایست کشور و نظام جمهوری اسلامی از هر فرصتی برای تقویت اقتصاد داخلی و جبهه و وحدت ملی استفاده کند زیرا در غیر این صورت نمی‌تواند در برابر هجمه‌های دشمن ایستادگی کند.

 

900 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور موجود است

رحمانی فضلی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نیز در همین راستا حرکت می‌کند، اضافه کرد: در طول سه سال گذشته از عمر این دولت اقدامات خوبی از جمله ثبات قیمت‌ها و کاهش تورم صورت گرفته که نرخ ارز و قیمت سکه گویای این موفقیت است.

 

وی با بیان این که کاهش تورم و ثبات اقتصادی کار ساده‌ای نبود و دولت یازدهم با کمک مجلس موفق به انجام آن شد، ادامه داد: با توجه به این اقدامات اکنون اوضاع اقتصادی کشور مناسب بوده و بیش از 900 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم که استان‌های مختلف می‌توانند برای تولید و سرمایه‌گذاری از این اعتبار بهره گیرند.

 

ایران برای مقابله با گروه‌های تروریستی هزینه‌های زیادی داده است

وزیر کشور در ادامه با اشاره به وضعیت امنیت در ایران اسلامی، اظهار کرد: خوشبختانه در کشور ما امنیت باثبات و مناسبی وجود دارد و اگرچه دشمنان بارها تلاش کرده‌اند ناامنی‌ها را به داخل مرزهای ایران بکشانند اما به فضل الهی و هوشیاری نهادهای مسؤول موفق نشده‌اند.

 

رحمانی فضلی با بیان این که اکنون در شرق و غرب ایران کشورهایی هستند که توان محافظت از مرزهای خود را نداشته و ناامن هستند، افزود: در چنین اوضاعی، ایران اسلامی مرزهای امن و باثباتی داشته و همه دوستان و دشمنان نظام نیز به این وضعیت مطلوب امنیتی اقرار دارند.

 

وی تصریح کرد: امنیت ایران در حالی است که اکنون امنیت کشورهای منطقه به خطر افتاده و گروه‌های تروریستی و تکفیری در کشورهای مختلف دست به جنایت و حملات تروریستی می‌زنند.

 

رحمانی فضلی ادامه داد: اکنون دیگر همه جهان متوجه شده است که گروه‌های تروریستی و خشونت‌طلب تنها در منطقه خاورمیانه متوقف نمی‌شوند بلکه به دلیل فعالیت‌های فکری و تحریف اسلام در سرتاسر دنیا امکان فعالیت دارند.

 

وی با بیان اینکه ایران اسلامی برای مقابله با این گروه‌های تروریستی و تکفیری هزینه‌های زیادی داده و از این پس نیز هزینه می‌دهد، خاطرنشان کرد: با وجود این، ثمره هزینه‌ دادن در این زمینه بالندگی نهال اسلام در منطقه و تلألؤ آن در جهان است.

 

از بین بردن انسجام ملی نخستین اقدام دشمنان برای بر زمین زدن یک کشور است

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به وضعیت اتحاد و انسجام داخلی در کشور، اظهار کرد: اکنون در عراق، سوریه و یمن انسجام داخلی و ملی این کشورها به هم ریخته ازاین‌رو باید آگاه باشیم که دشمن در نخستین اقدام برای زمین زدن یک کشور، ابتدا انسجام ملی آن را هدف قرار می‌دهد.

 

وی اضافه کرد: به همین دلیل باید همه دلسوزان نسبت به اسلام و انقلاب، مردم و مسؤولان را به همدلی و برادری و اتحاد دعوت کنند زیرا در اوضاع فعلی، مهم‌ترین و بااهمیت‌ترین امر در کشور اتحاد و انسجام داخلی است.

 

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در وضعیتی که برخی از کشورهای منطقه در آتش تفرقه می‌سوزند باید افتخار کنیم که ایران اسلامی با وجود تنوع قومیت‌ها و نژاد و مذهب که علی‌القاعده می‌توانند منشأ تنش‌های مختلفی باشند، جزیره امنی در منطقه است.

 

هدایت‌های رهبری مهم‌ترین نقش را در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دارد

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ایران اسلامی دارای مردم و مدیرانی باتجربه است، اظهار کرد: مردم و مسؤولان کشور شرایط مختلف را تجربه و تمرین کرده‌اند و از همه بزنگاه‌های تاریخی با موفقیت عبور کرده‌اند.

 

وی با اشاره به این که در این موفقیت‌ها، هدایت‌ها و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب نقش اصلی را داشته است، خاطرنشان کرد: تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را رهبری با قدرت به چالش کشیده‌اند ازاین‌رو همه باید به وجود چنین رهبری افتخار کنیم.

 

رحمانی فضلی با بیان این که همه ما ازجمله رییس جمهور سرباز رهبر معظم انقلاب بوده و هستیم، تصریح کرد: افرادی که دم از جدایی رهبر و رییس جمهور زده و مدعی به وجود آمدن شکاف و حاکمیت دوگانه در کشور هستند، به معنای واقعی جفاکارند.

 

وزیر کشور دولت تدبیر و امید گفت: در بخش‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رییس جمهور بارها تأکید کرده‌اند که می‌بایست دستورات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در رأس امور باشد.

 

وی با تأکید بر همدلی و اتحاد مردم و مسؤولان در برابر دشمنان و بدخواهان، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم فضایی در کشور ایجاد شود که دشمنان بتوانند به ایران اسلامی نفوذ و رخنه کنند.

 

گفتنی است، در این آیین با قدردانی از زحمات و خدمات سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار سابق خراسان شمالی، محمدرضا صالحی به عنوان استاندار جدید این استان معرفی شد./9314/پ201/ج

ارسال نظرات