۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۳۵۴۱۹
ریيس ستاد بازسازي عتبات عاليات:

ظرفيت اسكان زائران اربعين دو برابر مي‌شود

ریيس ستاد بازسازي عتبات عاليات از برنامه ريزي براي افزايش دو برابري ظرفيت اسكان و پذيرايي زائران امسال اربعين حسيني خبر داد.
حسن پلارک ـ رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن پلارك رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات گفت: با تشكيل ستاد اربعين، كميته‌هايي تشكيل شد تا وظايف هر دستگاه بصورت مجزا پيگيري شود كه يكي از مهمترين اين كميته‌ها، كميته مشاركت‌هاي مردمي، اسكان و تغذيه اربعين حسيني است.

 

وي افزود: اين كميته با هدف هدايت كمك‌هاي مردمي و ساماندهي هيأت‌ها در عتبات تشكيل شده است.

 

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات به موضوع اسكان زائران نيز اشاره كرد و گفت: سال گذشته ظرفيت اسكان و پذيرايي از 350 هزار زائر وجود داشت كه امسال با اقدامات صورت گرفته به 700 هزار نفر مي‌رسد.

 

وي ادامه داد: با توجه به استقبال ميليوني زائران از كنگره عظيم اربعين در سال‌هاي گذشته و پيش‌بيني افزايش آن در امسال، تصميم گرفته شد با توان بيشتري به ياري مردم عزيز عراق بشتابيم.

 

رئيس كميته مشاركت‌هاي مردمي، اسكان و تغذيه ستاد اربعين افزود: براي امسال هدف‌گذاري شده است تا ظرفيت اسكان و پذيرايي موكب‌ها، تشكل‌هاي مردمي و نهادهاي دولتي داوطلب براي خدمت به زائران به دو برابر افزايش يابد.

 

وي با بيان اينكه ستاد مركزي اربعين حسيني به‌منظور جلوگيري از اتلاف منابع و هدر رفت كمك‌ها و نذورات تصميم بر متمركز كردن امور دارد افزود: بر اين اساس مسئوليت كميته مشاركت‌هاي مردمي، اسكان و تغذيه مراسم اربعين به ستاد بازسازي عتبات عاليات واگذار شده است.

 

پلارك گفت: خيران، ناذران و هموطنان عزيزي كه تمايل به مشاركت در پذيرايي از زائران اربعين حسيني امسال را دارند مي‌توانند كمك‌هاي نقدي خود را به حساب ويژه‌ اين مراسم به شماره 1040 نزد بانك ملي قابل پرداخت در سراسر كشور، واريز نمايند.

 

به گفته وي، استانداران نيز موظف شده‌اند تا امكانات بيشتري را بري اربعين آماده كنند البته نه از منابع دولتي بلكه از منابع و كمك‌هاي مردمي.

 

رئيس ستاد بازسازي عتبات همچنين در مورد حضور زائران در عراق گفت: سياست كلي اين است كه ما هيچ مانعي براي اعزام زائران نداشته باشيم و تنها مقرر شده است تا اعزام‌ها بصورت قانوني و با ويزا انجام شود./1330/د102/ی


منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات