۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۳۵۰۹۴
مدیر مرکز تخصصی علامه امینی:

دفع شبهات، راهکار مقابله گسترده با داعش و تکفیری ها است

حجت الاسلام همزبان جنگ بین داعش و محور مقاومت را دعوای حق و باطل خواند و گفت: مهم‌ترین روش مقابله با وهابیت و داعش، آشنایی مردم به‌ ویژه جوانان با شبهاتی است.
داعش و تکفیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ رحیم هم‌زبان، مدیر مؤسسه تخصصی شیعه شناسی علامه امینی(ره) تبریز، عصر امروز در نشست روشنگری بسیجیان حوزه کربلا، جنگ بین داعش و محور مقاومت را دعوای حق و باطل خواند و گفت: مهم‌ترین روش مقابله با وهابیت و داعش، آشنایی مردم به‌ ویژه جوانان با شبهاتی است که وهابیان و تکفیری‌ها به وجود می‌آورند.

 

وی با بیان اینکه فرقه سازی و تراژدی ایجاد فرقه‌های مختلف دینی برای انحراف از مسیر صحیح دینی است، تصریح کرد: مخالفان اسلام با به وجود آوردن گروهک‌های تروریستی، تکفیری و داعش و با ایجاد فرقه‌های مختلف دینی و شبهات، تنها به دنبال ضربه زدن به دین هستند و انحراف مردن از مسیر خداشناسی است.

 

مدیر مؤسسه تخصصی شیعه شناسی علامه امینی (ره) تبریز با اشاره به راهکارهای مقابله با حربه‌های تکفیری داعشی، بیان داشت: هدف اصلی فرقه‌های تکفیری و داعش ایران اسلامی است، اگر امروز در سوریه، عراق، لبنان و یمن و دیگر محورهای مقاومت در مقابل داعش نایستیم، مجبور خواهیم بود فردا در شهرهای خود با داعش مقابله کنیم.

 

وی با بیان این‌که حمایت ایران از جریان مقاومت در منطقه، یک حمایت اعتقادی و در مسیر صیانت از اقتدار و امنیت کشورمان است، خاطرنشان کرد: اگر امروز نسبت به تحولات منطقه بی‌تفاوت باشیم، دامنه ناامنی را به مرزهای کشورمان و بعد از آن به شهرها و کوچه‌های سرزمینمان می‌کشانند.

 

حجت‌الاسلام هم‌زبان شهدا و رزمندگان اسلام را عامل اقتدار کشور و امنیت ایران اسلامی است، گفت: عزت و امنیتی که مدافعان حرم برای ملت ایران با ایستادگی هوشمندانه در برابر تهدیدات تکفیری‌ها در خنثی‌سازی توطئه آنان خلق‌ کرده‌اند، سبب اقتدار کشورمان شده است تا دشمن نتواند فکر تجاوز به این سرزمین را داشته باشد.

 

وی مهم‌ترین راه کمک به مدافعان حرم را کمک مالی عنوان و تصریح کرد: نیروی انسانی کاملاً تأمین است و همه مسلمانان وظیفه‌ دارند برای حفاظت از حرم حضرت زینب(س) و جبهه حق، نیازهای مادی محور مقاومت را تأمین و پشتیبانی کنند، از این‌ رو مردم باید با اموال خود با در این جهاد بزرگ سهیم باشند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه گروه‌های تکفیری با استفاده از جهالت مردم به گسترش خود ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: زمانی تلاش‌ها برای مقابله با داعش مفید و ثمربخش خواهد بود که بتوانیم روزنه‌های نفوذ آن‌ها را بسته و بسترهایی که داعش از آن استفاده می‌کنند را از بین ببریم تا نتواند به‌ پیش رود.

 

وی با بیان این‌که شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم با از خودگذشتگی، ایثار و مقاومت افتخارآفرینی کرده و با خداوند معامله کردند، تصریح کرد: شهدا سبب عزت بودند زیرا برای دفاع از اسلام و قرآن جان‌برکف گرفتند و ما باید ادامه‌دهنده راه و روش آن‌ها باشیم و نگذاریم ارزش‌های اسلامی و دینی از میان روند./854/202/ب2

ارسال نظرات