۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۴۳۴۷۷۵
با تصمیم هیأت دولت؛

استاندار جدید خراسان شمالی منصوب شد

هیأت دولت یازدهم در نشست شامگاه یکشنبه، محمدرضا صالحی را به عنوان استاندار جدید خراسان شمالی منصوب و جایگزین سیدعلی اکبر پرویزی کرد.
محمدرضا صالحی- استاندار جدید خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، هیأت دولت تدبیر و امید در نشست شامگاه یکشنبه‌ که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور برگزار شد، محمدرضا صالحی را به عنوان استاندار جدید خراسان شمالی منصوب کرد.

 

صالحی به عنوان هشتمین استاندار خراسان شمالی جایگزین سیدعلی اکبر پرویزی شده که در اردیبهشت‌ماه سال 92 و پس از به روی کار آمدن دولت یازدهم به عنوان نخستین استاندار بومی استان خراسان شمالی منصوب شده بود.

 

استاندار جدید خراسان شمالی مسؤولیت‌هایی چون دبیری کاروان دولت تدبیر و امید، مشاور نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور، سرپرستی استانداری‌های بوشهر و مازندران، معاون سیاسی استانداری‌های بوشهر و مازندران و فرمانداری گرگان و بندرلنگه را در کارنامه خود دارد.

 

با تصمیم امشب هیأت وزیران، سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار سابق خراسان شمالی نیز پس از 34 ماه خدمت در این سمت، به عنوان استاندار جدید خراسان جنوبی منصوب و جایگزین وجه‌الله خدمت‌گزار شده است.

 

محمدرضا صالحی، استاندار جدید خراسان شمالی پس از سید علی‌اکبر پرویزی، محمود احمدی بیغش، ابوطالب شفقت، محمدحسین جهانبخش، احمد مروج الشریعه، بهروز همتی و محسن نریمان هشتمین استاندار این استان محسوب می‌شود.

 

درحالی‌که شامگاه یکشنبه هیأت وزیران در جلسه خود به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس‌جمهور به آقایان محمدرضا صالحی و سیدعلی اکبر پرویزی به ترتیب به عنوان استانداران جدید استان‌های خراسان شمالی و خراسان جنوبی رأی اعتماد داده و از خدمات استانداران پیشین قدردانی کرده است، رییس‌جمهور در این نشست با بیان اینکه دولت نسبت به مردم ایران صرف‌نظر از گرایش‌های سیاسی و قومیت متعهد است، استانداران هر دو استان را به حداکثر تلاش برای خدمت‌رسانی به مردم و پیگیری تعهدات سفر توصیه کرد و گفت: خدمت‌رسانی به مردم باید به‌گونه‌ای باشد که مردم به خوبی آثار این خدمات را احساس کنند.

 

وی با ابراز رضایت از عملکرد پرویزی، استاندار سابق خراسان شمالی، اظهار امیدواری کرد که با استفاده از تجربیات موفقی که در محل قبلی مأموریت داشته، در استان خراسان جنوبی که مورد توجه ویژه دولت از لحاظ رفع محرومیت‌ها و توسعه اقتصادی است، هم منشأ خدمات خوبی بوده و به توسعه و پیشرفت استان اهتمام داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی همچنین با توجه به سوابق طولانی آقای صالحی، استاندار جدید خراسان شمالی در مسؤولیت‌های گوناگون در وزارت کشور و شناختی که از استان دارد، وی را گزینه مناسبی برای پیشرفت بیشتر استان دانسته و بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در استان خراسان شمالی تأکید کرد.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، نوزدهم مردادماه سال 1383 پس از تقسیم استان خراسان بزرگ تأسیس شد و اکنون دارای هشت شهرستان با بیش از 930 هزار نفر جمعیت است./202/9314/ب1

ارسال نظرات