۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۴۳۴۷۲۶
کارشناس مسائل مذهبی:

شب قدر، شب تضرع، خشوع و بندگی است

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه شب قدر، شب تضرع، خشوع و بندگی است، گفت: ولایت، قرآن، فرود آمدن ملائکه، روح، سلام وتحیت تا طلوع صبح شب قدر را ویژه گردانیده است؛ بنابراین دراین شب خداوند گناهان بندگانش را می بخشد.
قدر

لیلا امیرمحمدی کارشناس مسائل مذهبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: فصیلت شب قدر در سوره قدر است وشب قدربهتر از هزار شب می باشد وعلت این موضوع که شب قدر از هزارشب افضل است چیست چه می شود که یک شب تا این حد ارزشمند می شود؟ باتدبردر این سوره مبارکه قران میتوانید جواب این سوال را پیدا کنید قرآن یک جا دراین شب برپیامبر اکرم نازل شده است.

 

وی بیان کرد: ملائکه و روح به اذن خداوند فرود می آیند و تمام شب سلام وتحیت نثار بندگان خدا می نمایند از زاویه دیگری که به این شب نگاه می کنیم شب قدر، شب ولایت هم هست با توجه به اینکه ضربت خوردن وشهادت امام اول شیعیان علی ابن ابیطالب در این شب است و باید درشب قدربه مقام ومنزلت وجایگاه امیرالمومنین بهتر بیندیشیم.

 

امیرمحمدی با اشاره به اینکه پس ولایت، قرآن، فرود آمدن ملائکه، روح، سلام وتحیت تا طلوع  صبح شب قدر را ویژه گردانیده است، تصریح کرد: دراین شب خداوند گناهان بندگانش را می بخشد این شب را بهانه ای  برای بخشیدن بندگانش قرارداده  و زمان تضرع، خشوع و بندگی است.

 

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: در این شب  تقدیر یک سال از زندگی  مشخص می شود و پیامبر می فرمایند « کسی که از شب قدر محروم شود ازتمام خیرات بی نصیب شده است»  و بازمی فرمایند « کسی که شب قدر رازنده بدارد،عذاب تا سال آینده از او روی می گرداند».

 

وی یادآور شد: معصومین(ع) هم شب قدر را احیا می گرفتند، امام علی(ع) در شب های قدر حال ویژه ای داشت و رسول خدا فرمود؛ حضرت موسی(ع) گفت خدایا نزدیکی به تو می خواهم  فرمود« نزدیکی به من برای کسی است که شب قدررا بیدار می ماند»، گفت خدایا رحمت تو را می خواهم  فرمود « رحمت من برای کسی است که در شب قدر بر بینوایا ن ترحم کند» گفت خدایا عبور ازصراط را می خواهم« فرمود آن برای کسی است که در شب قدرصدقه بدهد» گفت درختان ومیوه های بهشتی می خواهم فرمود« آن برای کسی است  که در شب  قدرتسبیح گوید» گفت رهایی از آتش را می خواهم فرمود« برای کسی است که در شب قدرآمرزش بخواهدواستغفار کند» و گفت خرسندی تو را می خواهم فرمود « خرسندی من برای کسی است که درشب قدر دو رکعت نماز بگزارد».

 

امیرمحمدی در پایان ابراز کرد: در حقیقت شب قدر به خاطر ویژگی هایی که دارد راه میان بر برای رسیدن و تعالی است به شرط اینکه آمادگی های لازم را کسب کنید و با معرفت وشناخت وارد شوید./9709/302/ب3

 

ارسال نظرات