۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۳۴۴۷۷
نماینده خبرگان رهبری:

حوادث بحرین توطئه جدید آل‌سعود برای ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، گفت: حوادث اخیر کشور بحرین توطئه جدید آل‌سعود برای ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی منطقه است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، اظهار داشت: حوادث بحرین توطئه جدید آل‌سعود برای ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی منطقه است.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که آل‌خلیفه با حرکت نادرست خود علیه علمای شیعه در این کشور راه رژیم طاغوت در ایران را پیش گرفته و این راه به نابودی آل خلیفه ختم خواهد شد، خاطرنشان کرد: تمام سرکوب‌ها و خشونت‌های آل‌خلیفه در بحرین با پول‌های آل سعود انجام می‌شود.


وی با بیان این‌که دفاع مردم بحرین از شیخ عیسی قاسم نشانه حقانیت این روحانی ظلم‌ستیز است، گفت: سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین مغایر با حقوق بشر است، این اقدام آل‌خلیفه قطعا موجب خشم مردم بحرین شده و مقدمات انتفاضه جدید علیه این رژیم وابسته به سعودی را فراهم می کند.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که آل خلیفه فاقد پایگاه مردمی بوده و با زور، قلدری و حمایت های عربستان پابرجاست، گفت: برخی شخصیت‌ها در بحرین بر مردم نفوذ دارند که در رأس همه‌ آنها آیت الله شیخ عیسی قاسم قرار دارد و رژیم آل خلیفه به شدت از جانب این شخصیت ها احساس خطر می‌کند.


حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که اقدام آل خلیفه محکوم است، افزود: چگونه می‌توانند تابعیت کسی را که بحرین وطن اوست و اهل آنجا است، لغو کنند؟ آنچه که مسلم است؛ هدف آل خلیفه و دیگر دشمنان اسلام از این گونه رفتارها، مقابله با بیداری اسلامی علیه حاکمان مرتجع وابسته به غرب در منطقه است.


نماینده خبرگان رهبری افزود: با این روال نه تنها هیچ مشکلی از آنها رفع نخواهد شد، بلکه بیشتر مردم تهییج شده و بر علیه آنان دست به قیام مسلحانه خواهند زد، آل خلیفه بهتر است از سرانجام محمدرضا پهلوی عبرت بگیرد که همین اقدام را نسبت به امام خمینی(ره) انجام داد ولی خیلی طول نکشید که حکومت طاغوتی اش با قیام مردم سرنگون شد.


وی در پایان با اشاره به جنایت گروه‌های تکفیری صهیونیستی در عراق و سوریه، اظهار داشت: تمام نقشه تکفیری‌ها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران و مقاومت اسلامی در منطقه است؛ چرا که جوانان ایران در خط مقدم سوریه و عراق برای دفاع از ولایت، حریم اهل بیت(ع) و آرمان‌های انقلاب، راه مقاومت و شهادت را انتخاب کرده‌اند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات