۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۳۴۱۵۴
مفتی مصر:

رمضان ماه پیروزی و فتوحات اسلامی است

مفتی مصر با اشاره به تاریخ صدر اسلام گفت: مسلمانان در ماه مبارک رمضان به پیروزی‎های ارزشمندی در برابر دشمنان دست پیدا کردند.
شوقی علام، مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام، مفتی مصر، امروز در مراسم سالگرد جنگ بدر که هر سال در روز 17 ماه مبارک رمضان از سوی دانشگاه الازهر برگزار می شود، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه پیروزی و فتوحات بزرگ در طول تاریخ برای مسلمانان بوده و این مطلب نشان دهنده آن است که ماه رمضان، ماه خستگی، تنبلی و کسلی نیست.

 

وی افزود: اسلام دین تجاوز، خشونت و کشتار انسان‎های بی‎گناه نیست و جنگ‎های که در طول تاریخ برای مسلمنان ثبت شده همگی جنبه دفاعی داشته است.

 

علام تصریح کرد که غزوه‎های پیامبر اکرم (ص) برای دفاع از وطن بوده و هیچ‎گاه پیام تجاوز به شخصی و یا طائفه‎ای را به همراه نداشته است.

 

مفتی مصر خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) همیشه سربازان اسلام را به رعایت تقوای الهی، عدم کشتار افراد کهنسال و کودکان و محافظت از منابع طبیعی مانند درختان، مزارع و حیوانات سفارش می‎کرد.

 

غزوه بدر یا بدرالکبری، نخستین جنگ (غزوه) میان مسلمانان و مشرکان قریش پس از هجرت پیامبر به مدینه که در 17 رمضان سال دوم هجری در منطقه بدر روی داد. در این جنگ، مسلمانان علی‌رغم کم‌شمار بودن در مقایسه با مشرکان، به پیروزی رسیدند و چندین تن از بزرگان مشرکان کشته یا اسیر شدند. این پیروزی جایگاه مسلمانان در مدینه را تثبیت کرد. بنابر منابع تاریخی، از علل پیروزی مسلمانان، جانفشانی و دلاوری مسلمانان به‌ ویژه امیر المومنین علی (ع) و حمزه سیدالشهدا، بود. این غزوه جزو معدود جنگ‌هایی است که در قرآن ذکر شده و نمونه‌ای از امداد و کمک الهی دانسته شده است./994/ب903/د

ارسال نظرات