۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۳۴۱۵۰
آیت الله حیدری:

یادآوری نعمت های خداوند عبادت است

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه از وظایف انسان ها یادآوری نعمت های الهی است، خاطرنشان کرد: ذکر نعمت های خداوند، عبادت است.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، با حضور در برنامه «شرح دعای افتتاح» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به اینکه دعاکننده در دعای افتتاح شنیدن مدح ها، پذیرفتن دعاها و بخشش گناهان را از خداوند خواستار است، گفت: انسان در این دعا از برطرف شدن اندوه ها، بخشش گناهان، نشر رحمت و برطرف شدن مشکلات از سوی خداوند اشاره می کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه از وظایف انسان ها یادآوری نعمت های الهی با حمد و سپاس خداوند است، تصریح کرد: دعاکننده در دعای افتتاح به انوع نعمت های الهی و رهگشایی مشکلات از سوی خداوند اشاره می کند.

 

آیت الله حیدری ذکر نعمت های خداوند را عبادت برشمرد و افزود: انسان در این دعا به فرج الهی در برطرف ساختن مصائب احاطه کننده خود، غم ها و اندوه ها اشاره و خداوند را برطرف کننده آنها می داند.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه در برخی موارد اشتغال دل انسان ها به موضوع خاصی آنها را با انگیزه و همت خاصی در رسیدن به آن سوق می دهد، خاطرنشان کرد: به چنین انگیزه ای در رسیدن به اهداف، همت می گویند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در برخی موارد یأس و ناامیدی در دل انسان، غم و اندوه را در پی خواهد داشت، گفت: انسان مؤمن با توکل به خداوند، فرج و گشایش کارها و اندوه ها را از او خواستار است./9456/203/ب2

ارسال نظرات