۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۳۳۸۶۰

بغداد فاتح مسابقات ملی گروهی قرآن در عراق شد

تیم بغداد الرصافه توانست رتبه نخست دومین دوره مسابقات سراسری گروهی قرآن در عراق را کسب کند.
بغداد فاتح مسابقات ملی گروهی قرآن در عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، مرحله فینال دومین دوره مسابقات گروهی(تیمی) قرآن کریم در عراق، عصر روز گذشته، در صحن حرم مطهر حضرت عباس(ع) در کربلای معلی برگزار شد.

 

در مرحله فینال این مسابقات دو تیم بغداد الرصافة و المثنی به رقابت پرداختند که در پایان تیم بغداد با کسب ۷۶,۵ امتیاز توانست رتبه نخست این مسابقات را کسب کند.

 

تیم بغداد متشکل از «احمد فلحي، قاری قرآن، حسين حمد شلال، حافظ و سيد نزار عدنان، پژوهشگر حوزه تفسیر قرآن» بود که توانست در مقابل تیم استان «المثنی» که متشکل از «فلاح زليف، قاری قرآن، محمود هاشم، حافظ قرآن و حميد العسكري، پژوهشگر حوزه تفسیر» بود به پیروزی رسید.

 

تیم استان نینوا عراق نیز با کسب ۷۴,۵ امتیاز در مقابل تیم استان «بابل» به برتری رسید و رتبه سوم این مسابقات را کسب کرد.

 

در پایان این مسابقات، به تیم قرآنی بغداد الرصافة مدال طلا، سفر به حج عمره و پرچم حضرت عباس(ع) اهدا شد و به تیم استان المثنی به‌عنوان تیم دوم این رقاب‌ها نیز مدال طلا اهدا شد.
همچنین، از تیم استان نینوا به‌عنوان تیم سوم این مسابقات نیز با کسب مدال نقره تجلیل به عمل آمد.

 

در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات سراسری گروهی قرآن در کربلا، جمعی از مسؤولان آستان مقدس حضرت عباس(ع)، کارکنان و خادمان بخش‌های مختلف این آستان و مسؤولان مؤسسه قرآن وابسته به آستان عباسی حضور داشتند.

 

در هر گروه این مسابقات، یک قاری، یک حافظ و یک مفسر قرآن عضویت داشتند که از گروه‌های شرکت‌کننده سؤالات مختلفی در زمینه تلاوت و احکام و قواعد آن، حفظ و تفسیر قرآن پرسیده می‌شد.

 

مرحله نخست این مسابقات سه‌شنبه، ۱۸ خردادماه به همت مرکز تربیت قاریان و حافظان وابسته به مؤسسه قرآن آستان مقدس عباسی و با مشارکت ۲۴ گروه(تیم) از ۱۲ استان عراق آغاز شد./994/ب102/د

ارسال نظرات