۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۳۲۹۴۲
لاوروف:

جبهه النصره ابزار آمریکا برای سرنگونی دولت اسد است

وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید امریکا تلاش دارد تا از گروه تروریستی جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه به عنوان اهرمی برای برکناری بشار اسد رییس جمهوری این کشور استفاده کند.
وزیر امور خارجه روسیه

به گزارش خبرگزاری رسا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در سخنانی در نشست اقتصادی در سنت پترزبورگ روسیه گفت عدم تمایل گروه‌های معارض سوری برای فاصله گرفتن از مناطق تحت کنترل جبهه النصره، مهمترین دلیل ادامه درگیری‌ها در سوریه است.

 

لاوروف افزود: امریکا اینجا مشغول انجام نوعی بازی است و آنها می‌خواهند جبهه النصره را حفظ و از آن برای سرنگونی رژیم (دولت اسد) استفاده کنند.

 

وی افزود در گفت وگوی تلفنی اخیر با جان کری همتای امریکایی خود این موضوع را مطرح کرده اما وزیر خارجه امریکا این موضوع را رد کرده است.

 

وی گفت: «پس چرا امریکایی‌ها با همه ظرفیت‌هایشان نمی‌توانند یگان‌هایی را که با آنها همکاری می‌کردند، مجبور کنند تا مناطق تحت کنترل راه‌زنان و تروریست‌ها را ترک کنند.»


لاوروف این اظهارات را در پاسخ به هشدار پیشین کری مطرح کرد که گفته بود صبر واشنگتن در قبال مسکو در حال لبریز شدن است.

 

کری همچنین گفته بود ادامه آتش بسی که با میانجگیری واشنگتن و مسکو شکل گرفت در اثر موارد نقض آن از جانب نیروهای تحت فرمان دولت سوریه که از حمایت نیروی هوایی روسیه برخوردار است در معرض مخاطره قرار دارد.

 

آتش بس سوریه که از تاریخ 27 فوریه اجرایی شد، موجب کاهش درگیری و خصومت در برخی از نقاط سوریه شده است اما همچنان درگیری‌های شدید در حومه حلب و برخی استان‌های سوریه ادامه دارد.

 

گفتنی است، گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره شامل این آتش بس نمی‌شوند./982/ب103/د

ارسال نظرات