۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۳۲۴۶۱

۳۱ درصد از تیراندازی‎های مرگبار دنیا متعلق به آمریکا است

آمارهای جدید نشان می دهد که کشور آمریکا با وجود داشتن 5 درصد از جمعیت دنیا شاهد 31 درصد از حوادث تیراندازی مرگبار دنیا است.
حادثه تیراندازی در اورلاندو آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، گزارش جدید منتشر شده به وسیله شبکه خبری سی.ان.ان. نشان می دهد با وجود آن که کشور آمریکا تنها 5 درصد از جمعیت دنیا را در خود جای داده است اما 31 درصد از حوادث تیراندازی مرگبار دنیا در این کشور به وقوع می پیوندد.

 

بر اساس این گزارش، از سال 1966 تا 2012 میلادی نزدیک به یک سوم تیراندازی های مرگبار دنیا در ایالات متحده آمریکا به وقوع پیوست.

 

شبکه خبری سی.ان.ان. در ادامه گزارش خود تاکید می کند که مرگبارترین حوادث تیراندازی در آمریکا در 10 سال گذشته به وقوع پیوسته است.

 

مرگبارترین حادثه تیراندازی در آمریکا بر اساس گزارش شبکه خبری سی.ان.ان. حادثه تیراندازی اخیر در شهر اورلاندو با 49 کشته، تیراندازی در دانشگاه ویرجینیا تک در سال 2012 میلادی با 32 کشته و حادثه تیراندازی سندی هوک با 27 کشته هستند.

 

شبکه سی.ان.ان. به این ترتیب نتیجه می گیرد که از میان مرگبارترین حوادث تیراندازی در آمریکا 16 حادثه در 10 سال اخیر به وقوع پیوسته است.  

 

از نکات برجسته گزارش شبکه خبری سی.ان.ان. آن است که احتمال کشته شدن افرادی که در مدرسه یا محل کار حضور دارند در حوادث تیراندازی بیش از سایرین است.

 

آمارهای پلیس فدرال آمریکا نشان می دهد که در سال 2013 میلادی از هر 10 حادثه تیراندازی، 7 حادثه در محل کار یا مدرسه به وقوع پیوسته اند./990/ب903/د

ارسال نظرات