۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۳۲۴۲۱

دار الافتا و الازهر مصر حمله تروریستی به آمریکا را محکوم کرد

دار الافتا و الازهر مصر ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اورلاندو، درباره سوء استفاده چهره‌های سیاسی از این حادثه هشدار داد.
الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، دار الافتای مصر امروز طی پیامی حمله تروریستی به شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا در آمریکا را محکوم کرد.

 

در این پیام آمده است: این گونه اقدام‎های تروریستی از روح اسلامی حقیقی که خون انسان بی گناه را از تخریب خانه بالاتر می داند، به دور است و موجب مخدوش شدن چهره پاک اسلام و مسلمانان در برابر جهانیان می شود.

 

در این پیام نوشته شده است: خون همه مردم اعم مسلمان و غیر مسلمان محترم است و نباید بدون دلیل شرعی به جان او تعدی کرد.

 

دار الافتای مصر افزود: تروریسم دیگر به یک یا دو کشور خلاصه نمی شود بلکه جهان با معضل تروریسم دست و پنجه نرم می کند و ما باید علاوه بر محکومیت اقدام‎های آنان اقدام عملی در مبارزه با این خطر جهانی انجام دهیم.

 

الازهر مصر نیز حادثه اخیر اورلاندو در ایالت فلوریدا در آمریکا را محکوم کرد.

 

الازهر اعلام کرده این جرائم با تعالیم اسلامی در تضاد است و از مسلمانان حاضر در غرب خواست در رفتار و همزیستی مسالمت آمیز با فرهنگ کشور میزبانشان الگویی برای دیگران باشند.

 

این دانشگاه مصر همچنین درباره سوء استفاده چهره‌های سیاسی از این حادثه ابراز نگرانی کرده و تأکید کرده که نباید رفتار یک اقلیتی که از اسلام منحرف شده‌اند را به همه مسلمانان نسبت داد.

 

گفتنی است که روز یکشنبه گذشته (11 ژوئن) یک فرد مسلح با حمله به یک باشگاه شبانه در «فلوریدا» آمریکا، دستکم 50 نفر را به ضرب گلوله کشت و 53 نفر دیگر را زخمی کرد.

 

بر اساس گفته مقامات آمریکایی مهاجم اورلاندو «عمر متین» شهروند فلوریدا و متمایل به داعش بوده است. عمر متین ساکن بندر سنت لوسی در این ایالت و از پدر و مادی افغان‌تبار بوده است./994/ب902/د

ارسال نظرات