۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۳۲۱۶۴
رییس تبلیغات اسلامی بروجرد:

رمضان ماه سلوک روحی مؤمنان است

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه سلوک روحی مؤمنان است، گفت: با درک حقیق این ماه باید در عمل و گفتار مورد توجه قرار گیرد.
ماه رمضان

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: «رمضان» در لغت «رمضاء» به معناى شدت حرارت گرفته شده و به معناى سوزانیدن است.

 

وی افزود: در ماه مبارک رمضان گناهان انسان بخشیده مى شود و در این راستا به این ماه مبارک «رمضان» به معنای سوزانیدن گفته  شده است.

 

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) که مى فرمایند «انما سمى الرمضان لانه یرمض الذنوب» ماه رمضان به این نام خوانده شده است زیرا گناهان را مى سوزاند، افزود: در قرآن آمده است، ای افرادی که ایمان آورده اید! روزه بر شما نوشته شد، همان گونه که بر پیشینیان از شما نوشته شده، تا پرهیزگار شوید.

 

وی در ادامه با بیان این که انسان افزون بر جنبه مادی و جسمی، دارای بُعد معنوی و روحی نیز است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به کمال مطلوب در هر زمینه ای برنامه های ویژه ای نیاز است.

 

حجت الاسلام جعفرپور تقوا و پرهیزگاری را عاملی مهم برای تقویت و رشد بُعد معنوی دانست و گفت: برای رشد و پرورش در جنبه معنوی انسان نیازمند طهارت و کمال مطلوب است.

 

وی با بیان این که انسان برای تقویت معنویت باید با مهار کردن هوای نفس خویش، موانع رشد را یکی پس از دیگری بردارد و از لذت ها و شهوات جسمی دوری کند و روزه داری در این راستا مؤثر و مفید است.

 

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد ماه مبارک رمضان را ماه سلوک روحی انسان خواند و بیان داشت: در این ماه پر برکت با شب زنده دارى و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه و روزه دارى روح و جان مؤمنان از سرچشمه فیض الهى سیراب مى شود.

 

وی یادآور شد: انسان با انجام واجبات و دوری از محرمات و توجه به فضائل ماه مبارک رمضان باید حقیقت این ماه را درک کند، به محتواى آن عمل کند و در گفتار و کردار به کار گیرند./9451/302/ب3

 

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات