۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۳۱۷۴۱
با حکم نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف؛

مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی منصوب شد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده‌ ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با صدور حکمی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید‌نژاد را به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی منصوب کرد.
انتصاب مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با حکم حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده‌ ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف‌ سیدنژاد به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی منصوب و جایگزین حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی خورشیدی شد.

 

حجت‌الاسلام سهرابی که از سال 92 تا دو هفته قبل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی بود، دو هفته پیش با حکم رییس سازمان اوقاف به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان گلستان به مدت سه سال منصوب شد.

 

حجت‌الاسلام سهرابی در استان گلستان جایگزین حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد شد و اکنون با حکم ریاست سازمان اوقاف حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی منصوب شده است، درواقع جای دو مدیرکل اوقاف استان‌های همسایه خراسان شمالی و گلستان با یکدیگر عوض شده است.

 

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان گلستان دو هفته پیش برگزار شد و حجت‌الاسلام سهرابی به صورت رسمی جایگزین حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد شد اما بر اساس برنامه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، دوشنبه بیست و چهارم خردادماه با حضور مسؤولان استانی و کشوری در آستان مقدس حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سهرابی که اردیبهشت‌ماه سال 92 به عنوان چهارمین مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی جایگزین حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور شده بود، پس از افزون بر سه سال فعالیت در اوقاف خراسان شمالی، بار سفر از این استان را بست و اکنون حجت‌الاسلام رئوف‌ سیدنژاد به عنوان جایگزین وی منصوب شده است.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد، مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی نیز از مهرماه سال 90 فعالیت خود را در اوقاف استان گلستان آغاز کرده بود و در مدت 56 ماه تصدی سمت مدیرکلی اوقاف و امور خیریه این استان فعالیت‌های خوبی ازجمله ایجاد بزرگ‌ترین باغ موقوفه کشور، احداث بزرگ‌ترین مجتمع تجاری موقوفه شمال کشور، دریافت سند برای بقاع متبرکه و موقوفات، دریافت سند برای 320 هکتار از اراضی عراقی محله گرگان و کمک هشت میلیارد تومانی به مساجد و بقاع متبرکه استان گلستان را در این استان انجام داده است.

 

حجت‌الاسلام سهرابی، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی هم که پیش از انتصاب به عنوان مدیرکل اوقاف این استان، سوابقی چون مدیریت در اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان و مدیرکلی اوقاف و امور خیریه مازندران را در کارنامه خود داشت، اکنون بار دیگر به استان گلستان بازگشته است.

 

از ابتدای تأسیس استان خراسان شمالی در سال 1383 تاکنون براتعلی رحیمی دو آب، محمود نجاتی، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور و حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی بوده‌اند و حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد درواقع پنجمین مدیرکل اوقاف استان است.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور بیش از پنج هزار موقوفه با حدود 10 هزار رقبه و 154 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت‌شده وجود دارد./9314/202/ب3

ارسال نظرات