۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۳۰۹۷۰
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

رهبر معظم انقلاب نسبت به انقلابی بودن مسؤولان احساس خطر کرده‌اند

حجت الاسلام عارفی گفت: رهبر معظم انقلاب به طور مکرر از انقلابی گری صحبت می کنند و با شاخص هایی که مطرح کردند مشخص می شود نسبت به رعایت این شاخص ها در مسؤولان احساس خطر کرده‌اند.
حجت الاسلام علی عارفی

حجت الاسلام علی عارفی مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های اخیر خود تأکید ویژه ای بر روی انقلابی بودن و انقلابی ماندن دارند و همچنین در مراسم بزرگداشت امام خمینی شاخص های انقلابی گری را یادآور شدند که نشان می دهد ایشان پیرامون این شاخص ها احساس خطر کردند.

 

وی اظهار داشت: معظم له، بر روی استقلال، عدم تبعیت از دشمن، پایبندی به مبانی انقلاب و تقوا تأکید می کنند قطعا آسیبی متوجه این ها شده است؛ احتمال می رود در گوشه ای این شاخص ها در میان مردم و مسؤولان نادیده گرفته شده است البته مردم همیشه با انقلاب همراهی کرده و انقلابی بودند و از مسؤولان هم جلوتر حرکت کردند.

 

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: صحبت های رهبر معظم انقلاب و تعریف شاخص های انقلابی گری برای تلنگر به مسؤولان به جهت حفظ منافع و آرمان های انقلاب است.

 

وی اظهار داشت: ما در مقطعی برای این که دنیا بداند جمهوری اسلامی اهل دشمنی و تخاصم نیست به مذاکره پرداختیم؛ طرف مذاکره کننده گروه 5+1 بودند اما اشتباه استراتژیکی که در این مذاکرات انجام دادیم، توجه زیادی به مذاکره دوجانبه با آمریکا بود؛ ظالم ترین و بزرگ ترین قدرت استکباری آمریکا است که مذاکرات پی در پی و همه جانبه با این کشور نوعی رسمیت بخشی به تصمیمات آمریکا بود.

 

حجت الاسلام عارفی گفت: ما قصد متهم کردن برادران خود را نداریم اما به نظر می آید روحیه انقلابی گری با پنج شاخصی که مقام معظم رهبری تعریف کردند در جریان مذاکرات هسته ای و در تهعدنامه های امضا شده به شکل کمرنگی اجرا شد؛ هدف عمده جمهوری اسلامی از مذاکره این بود که به دنیا نشان دهد اهل مذاکره است اما آمریکایی ها از همین هم سو استفاده می کنند.

 

وی با اشاره به برخی سهل انگاری ها در جریان مذاکرات هسته ای، افزود: نمی خواهیم دوستان مذاکره کننده را به غرض ورزی متهم کنیم اما برای گرفتن نتیجه عجله کردند و دنبال هدفی خیالی و کسب محبوبیت دائمی در داخل به واسطه نتیجه مذاکرات بودند و می توان گفت که منافع ملی را لحاظ نکردند؛ این هدف و این رویکرد اشتباهی بزرگ بود که ثمره ای هم نداشت.

 

این استاد حوزه علمیه کرمان گفت: منتقدان دلسوز منافع ملی هستند و صحیح نیست که آن ها را مخالفین بدانیم و برچسب های مختلف را به آن ها نسبت بدهیم؛ زمانی به منتقدین گفتند دلواپس که معلوم شد دلواپسی و نگرانی کاملا به جا بوده است؛ تقوای سیاسی این جور مواقع خود را نشان می دهد زیرا فرد متقی منتقد را خیر خواه خود می داند نه این که او را بی سواد و کاسب تحریم خطاب کند.

 

وی اظهار داشت: وقتی یک منتقد منافع ملی و آرمان های انقلاب را در نظر بگیرد نگران سوء برداشت ها نیست و اگر دشمن را دقت بشناسد می تواند به مسؤولان مربوطه برای تصمیم های بهتر کمک کند؛ وقتی حرف منتقد را که اشک می ریخت نادیده گرفته شود و یا فرصتی به آن ها داده نشود تا حرف ها را رو در رو بزنند یعنی تقوای سیاسی رعایت نشده است.

 

این فعال سیاسی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید فراوانی داشتند که آمریکا قابل اعتماد نیست اما تیم مذاکره کننده رویکرد متفاوتی داشتند، و سیاست ها به جایی رسید که کشور کوچکی مثل مالدیو کشتی ایران را توقیف می کند و رابطه اش را با کشور ما قطع می کند؛ این اتفاقات همگی در برجام آمده و امضا شده است.

 

وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده یک بی اعتمادی را در داخل نسبت به خود ایجاد کرد؛ عرف بین الملل اقتضا می کند تعهد نامه بین المللی با زبانی همه طرف های مذاکره کننده نوشته شود اما متن اصلی انگلیسی بود و طبق همان امضا شد و پس از آن ترجمه ای غلط و سانسور شده به مجلس ارائه کردند که سبب بی اعتمادی شد؛ از طرف دیگر در مقابل بدعهدی ها صبورانه برخورد کردند که مغایر با انقلابی بودن است./9704/302/ب3

ارسال نظرات