۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۳۰۹۴۱
مسؤول بعثه رهبری در آذربایجان‌شرقی: 

آل‌سعود عزت جهان اسلام را خدشه‌دار می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به کارشکنی رژیم حاکم بر عربستان سعودی در مقابله با حضور زائران ایرانی در مناسک حج گفت: آل‌سعود عزت جهان اسلام را خدشه‌دار می‌کند.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به کارشکنی‌ رژیم حاکم بر عربستان سعودی در مقابله با حضور زائران ایرانی در مناسک حج، اظهار داشت: این اقدام با توجه به رفتار خصمانه سردمداران این رژیم در طول سال‌های گذشته دور از انتظار نبوده است.


وی با بیان این‌که آل‌سعود با رفتارهای غیرمنطقی، جنایتکارانه و ضدبشری عزت جهان اسلام را خدشه‌دار می‌کند، خاطرنشان کرد: مسؤولان دولت عربستان از سال‌ها پیش به دنبال حذف جمهوری اسلامی ایران از فریضه الهی و مناسک حج بوده‌اند، به این دلیل که هیچگاه تحمل حق و حقیقت را نداشته‌اند.


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که مسؤولیت شرعی محرومیت زائران ایرانی از مناسک حج متوجه دولت سعودی است، تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره بر پایه منطق و عقلانیت بوده است و این رویکرد در برابر سیاست های خصمانه رژیم آل سعود در منطقه بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی به دنبال برگزاری مراسم حج است مشروط بر اینکه عزت و امنیت ایرانی ها تأمین شود، افزود: رژیم آل سعود به بهانه های مختلف همواره به دنبال حذف ایران در برگزاری مناسک حج بوده که در یک سال گذشته توانست این بهانه را بدست آورد.


نماینده خبرگان رهبری یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران و مسؤولان به دنبال اعزام حجاج به عربستان بودند، اما شرایطی که دولتمردان عربستان برای حضور ایرانی ها عنوان کردند؛ موجب پایمال شدن عزت و امنیت حجاج ایرانی می شد و به همین دلیل حجاج ایرانی اعزام نشدند.


وی تصریح کرد: حوادث حج در سال گذشته و شهادت هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام در سرزمین وحی، نشان از عدم لیاقت و کفایت دولت عربستان در برگزاری کنگره عظیم حج است، طبیعی است که مسؤولان نظام نگران امنیت جانی حجاج خود باشد و خواستار تضمین برای تأمین امنیت از سوی دولت سعودی باشد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که جلوگیری از حضور حجاج ایرانی در مناسک حج امسال برنامه‌ای از پیش تعیین شده از سوی سران رژیم آل‌سعود بود، گفت: این کارشکنی‌های ضددینی و ضدبشری موجب نمی شود که ایران از حقوق مظلومان منطقه دفاع نکند.


مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان‌شرقی افزود: جمهوری اسلامی ایران همیشه زبان گویای حق بوده و در این راستا به دنبال احقاق حقوق مردم مسلمان از جمله یمن و عراق خواهد بود تا در برابر برنامه کشورهای غرب و دست نشانده های آنان در منطقه ایستادگی کند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات