۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۳۰۰۶۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

دنیای غرب تشنه معرفت اسلامی و اندیشه ‏های امام راحل است

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که افکار حیات بخش امام خمینی(ره) زمینه نابودی اندیشه های سکولاریستی را در دنیا فراهم کرده است، گفت: اسلام آمریکایی که غربی‎ها در پی آن بودند با تلاش‎های امام راحل به نتیجه ای نرسید.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم بزرگذاشت ارتحال امام و هشت شهید پایگاه مقاومت بسیج شهید صیاد شیرازی ساری، کریمانه ترین و بزرگوارانه ترین نوع مردن را کشته شدن در راه خدا دانست و گفت: شهادت ريشه در فرهنگ عاشورايي دارد و مقام شهدا مقامي عظيم است و خوشا به حال كساني كه شهيد شدند و مردمي که از فيض برکت وجود شهداء برخوردار شدند.

 

وی با اشاره به این که امروز ادامه راه شهدا، حضور در مسير ولايت است، خاطرنشان کرد: تداوم راه شهدا و حرکت در مسير آنها و نيز تمسک جستن به ريسمان الهي ولايت، همواره دشمن را از هر گونه تعرض و زياده‏ خواهي مأيوس کرده است.

 

حجت الاسلام طاهری ولايت مداري و بصيرت را از ويژگي هاي ممتاز رزمندگان و شهداي ما دانست و با بیان این که شهدا و رزمندگان با حضور و شهادت خود درس عزت و سربلندي را به ما آموختند، تصريح کرد: با سرمايه عظيم شهدا توانستيم به اهداف خود در مقابله و مبارزه با توطئه هاي دشمنان بپردازيم و دشمنان را در اهدافشان ناکام بگذاريم.

 

وی با تأكيد بر اين‌كه آرامش كنوني جامعه مديون خون شهدا است، خاطرنشان كرد: امروز اگر انقلاب اسلامي ايران زنده و الگو است به بركت خون شهدا است و اگر اين جان‌فشاني‌ها كه بدون هيچ چشم‌داشت مادي و دنيوي صورت گرفت، نبود، اين عزت و افتخار را نداشتيم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهيدان اسلام و انقلاب بودند که همه هستي خود را در راه دين و انقلاب گذاشته‌اند، گفت: جوانان ایران اسلامی با تقدیم خون پاک خود در راه اسلام و قرآن بار دیگر پرچم سرخ شهادت را در نقاط مختلف کشور به اهتزار درآوردند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی است که باید چند قرن بگذرد تا جهان امروز ایشان را بشناسد.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که حجاب معاصرت مانع از شناخت کامل شخصیت واقعی امام راحل می شود، افزود: چنانکه امیرالمؤمنین(ع) نیز فرمودند بعد از من، مرا خواهید شناخت، امام خمینی(ره) نیز در آیینه بهتر از عصر خود شناخته خواهد شد. 

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام راحل دیدگاه الهی و دموکراسی را در جمهوری اسلامی تحت عنوان مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی با پایه گذاری جمهوری اسلامی نهادینه کرد، بیان داشت: پشتوانه مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به کشوری مقتدر و اثرگذار در جهان تبدیل کرده است. 

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که افکار حیاتبخش امام خمینی(ره) زمینه نابودی اندیشه های سکولاریستی را در دنیا فراهم کرده است، تصریح کرد: اسلام آمریکایی که غربی‎ها در پی آن بودند با تلاش‎های امام راحل به نتیجه ای نرسید.

 

وی حرکت سیاسی و مذهبی امام راحل را براساس فطرت الهی دانست و خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای ایجاد حکومتی تلاش کردند که احکام اسلامی در آن برپا شود. 

 

مدیر حوزه علمیه مازندران خداشناسی راز موفقیت امام خمینی(ره) برشمرد و بیان داشت: ایشان به دلیل ارتباط قلبی شدید با خداوند متعال از هیچ قدرت مادی نمی ترسیدند و در برابر همه قدرت های استکباری دنیا ایستادگی کردند. 

 

وی، دنیای غرب را تشنه معرفت اسلامی و اندیشه‏های امام راحل دانست و با بیان این که امروز بسیاری از اندیشمندان بزرگ غربی دنباله رو افکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: همین مسأله سبب هراس و نگرانی صهیونیست ها شده است.

 

حجت الاسلام طاهری افکار امام راحل را نجاتبخش بشریت دانست و ادامه داد: کشورهایی که از اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پیروی می کنند به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهند یافت.

 

استاد حوزه علمیه مازندران درادامه سخنان خود همچنین به در پیش بودن سالروز قیام 15 خرداد اشاره کرد و با بیان این که امام خمینی(ره) فرمودند 15 خرداد روز عزای عمومی است، گفت: این روز بزرگ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران افزود: روز 15 خرداد یادگاری از پیوند معنوی توده های عظیم مردمی کشورمان بوده که مردم ما حضوری ارزنده و شایسته از خود نشان داده و در میدان حضور پیدا کردند.

 

وی با بیان این که واکنش مردم در روز 15 خرداد نشانگر احساسات مذهبی این ملت است، تصریح کرد: مردم ما در روز 15 خرداد تبعیت پذیری از ولایت و معمار کبیر انقلاب اسلامی را به همگان نشان دادند که همواره مردم ما پیرو ولایت فقیه و رهنمودها و تدابیر گرانقدر آن هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که قیام 15 خرداد همانند مبارزه مسلمان در مکه بود و همانند مبارزه  مسلمانان در مدینه نبود، گفت: ما امروز در شرایط مهاجرین قبل هجرت مکه نیستیم بلکه امروز در شرایط بدر و خیبر هستیم.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که ما امروز سلاح به دست هستیم و با عزت و شجاعت جلوی دشمن می ایستیم، افزود: به برکت فداکاری های این شهدا و جانبازان امروز در دنیا در برابر همه مستکبران عالم ایستاده ایم./950/202/ب2

ارسال نظرات