۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۴۲۹۷۸۰
گزیده ای از وصیت نامه شهید روحانی مدافع حرم؛

ولی فقیه سبب شده ایران از مشکلات بیرون بیاید

شهيد محمد هادي ذوالفقاري، روحاني مدافع حرم در وصيت نامه خود خطاب به طلاب آورده است: اگر می توانند درس بخوانند البته همه اش درس نیست، عبودیت هم هست، باید مقداری از وقت خود را صرف عبادت کنند چون طلبه با تقوا کم داریم، اول تزکیه نفس بعد درس.
شهيد روحاني مدافع حرم محمد هادي ذوالفقاري پاكدشت شهيد روحاني مدافع حرم محمد هادي ذوالفقاري پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، شهيد روحاني مدافع حرم محمد هادي ذوالفقاري با اينكه سه ماه در مناطق عملياتي حضور داشت، اما فقط يك هفته قبل از شهادت دست بر قلم برد و وصيت نامه خود را اينگونه نگاشت:

 

اینجانب محمد هادی ذوالفقاری وصیت می کنم به خانواده ام که خیلی زحمت من را کشیدند به ویژه پدر و مادرم، می خواهم که بین خودشان محبت را برقرار کنند و در مشکلات به همدیگر کمک کنند.

 

از خواهرانم می خواهم که حجاب شان را به خاطر حضرت زهرا(س) حفظ کنند، نه حجاب زوري.

 

إن شاءالله من را حلال کنند بابت این همه مشکلاتی که برایشان درست کردم و می خواهم اگر شهید شدم برای من گریه نکنند و برای من مجلس نگیرند، اگر خواستند گریه کنند و مجلس بگیرند برای حضرت زهرا(س) باشد.

 

اگر شد من را ببرند امام رضا(ع) طواف بدهند و برگردانند و همین طور در نجف و سامرا و کربلا و کاظمین طواف بدهند و در وادی السلام دفن کنند.

 

دوست دارم قبرم نزدیک امام(ع) باشد و تمام مستحبات انجام شود و در داخل دور قبر من سیاهی بزنند و دستمال گریه‌ی مشکی و غیره مثل تربت بگذارند، داخل قبر من حسینیه شود و اگر شد جایی که سرم می خورد به سنگ لحد یک اسم حضرت زهرا(س) بگذارند که اگر سرم خورد به آن سنگ آخ نگویم و بگویم یا زهرا و بالای سر من روضه و سینه زنی بگیریند و موقع دفن من پرچم بالای قبرم قرار بگیرد و در زیر پرچم من را دفن کنید و زیاد یا حسین(ع) بگویید و برای من مجلس عزا نگیرید چون من به چیزی که می خواستم رسیدم و برای امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) مجلس بگیرید و گریه کنید و رو به قبله ی صحیح دفن کنید چون قبله در نجف اختلاف دارد و روی سنگ قبرم اسم من را نزنید، بنویسید که این جا قبر یک آدم گناه‌کار است یعنی العبد الحقیر و المذنب و یا مثل این؛ پیراهن مشکی هم بگذارید داخل قبر.

 

و پشت سر ولی فقیه و با بصیرت باشيد

وصیتم به مردم ایران و در بعضی از قسمت ها برای مردم عراق این است که من الان حدود سه سال است که خارج از کشورم ايران زندگی مي کنم، مشکلات خارج کشور بیشتر از داخل کشور است، قدر کشورمان را بدانند و پشت سر ولی فقیه باشند.

 

با بصیرت باشند؛ چون همین ولی فقیه است که باعث شده ایران از مشکلات بیرون بیاید.

 

از خواهران می خواهم که حجابشان را مثل حجاب حضرت زهرا(س) بکنند نه مثل حجاب های روز؛ چون این حجاب ها بوی حضرت زهرا(س) را نمی‌دهد.

 

از برادرانم می‌خواهم که غیر حرف آقا حرف کس دیگری را گوش ندهند، جهان در حال تحول است، دنیا دیگر طبیعی نیست، الان دو جهاد در پیش داریم، اول جهاد با نفس که واجب تر است ، زیرا همه چیز لحظه ی آخر معلوم می شود که اهل جهنم هستیم یا بهشت.

 

دین خودتان را حفظ کنید

حتی در جهاد با دشمن ها احتمال می رود که طرف کشته شود ولی شهید به حساب نیاید چون برای هوای نفس رفته جبهه و اگر برای هوای نفس رفته باشید یعنی برای شیطان رفتید و در این حال چه فرقی ست بین ما و دشمن؟ آن ها اهل شیطان هستند و ما هم شیطانی.

 

دین خودتان را حفظ کنید چون اگر امام زمان(عج) بیاید احتمال دارد روبروی امام باشیم و با امام(ع) مخالفت کنیم، امام زمان(عج) را تنها نگذارید.

 

من که عمرم رفت و وقت را از دست دادم، تا به خودم آمدم دیدم که خیلی گناه کردم و پل هاي یپشت سرم را شکانده ام و راه برگشت ندارم.

 

بچه های ایران و عراق! من دیر فهمیدم و خیلی گناه و کارهای بیهوده انجام داده ام و یکی از دلایلی که آمدم نجف به خاطر همین بوده که پیشرفت کنم.

 

نجف شهری ست که مثل تصفیه کن است که گناه ها را به سرعت از آدم می گیرد و جای گناهان ثواب می دهد.

 

همچنین می‌خواهم مردم عراق از ناموس و وطن خودشان و مخصوصاً حرم ها دفاع کنند و اجازه به ظالمین ندهند و مردم عراق مخصوصاً طلاب نجف در این جهاد شرکت کنند چون دیدم که مدافع هست لکن کم است، باید زیاد شود.

 

و مطمئنم که این ها(ظالمین) کم هستند و فقط با یک هجوم(جهاد) با اسم حضرت زهرا(س) می شود کار این مفسد ها را تمام کرد و منتظر ظهور شویم.

 

بهتر است که دست به دست همدیگر دهید و این غده ی سرطانی را از بین ببرید، برای من خیلی دعا کنید چون خیلی گناه دارم و از همه حلالیت بگیرید.

 

اول تزکیه نفس بعد درس

وصیت من به طلاب این است که اگر برای رضای خدا درس می خوانند و هدف دارند بخوانند و اگر این طور نیست نخوانند چون می شود کار شیطانی و شهریه ی امام را هم می گیرند دیگر حرام در حرام می شود و مسئولیت دارد.

 

اگر می توانند درس بخوانند البته همه اش درس نیست، عبودیت هم هست، باید مقداری از وقت خود را صرف عبادت کنند چون طلبه ی با تقوا کم داریم، اول تزکیه ی نفس بعد درس، ای داد از علم شیطانی!

 

دنیا رنگ گناه دارد، دیگر نمیتوانم زنده بماند، إن شاء الله امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) و امام رضا(ع) در قبر می آیند.

 

19بهمن1393

العبد الحقیر و المذنب الضعیف محمد هادي ذوالفقاری

 

گفتنی است این وصیت نامه به زبان عربی هم توسط خود شهید نگاشته شده است.

 

شايان ذكر است شهيد محمد هادي ذوالفقاري، روحاني مدافع حرم در يكي از شب‌هاي جمعه سال 1367 در تهران متولد و بعد از 26 سال عمر با بركت در 29 بهمن ماه سال 1369 در سامرا و بر اثر انفجار يك دستگاه بولدوزر انتحاري به مقام شهادت نائل آمد و سرانجام در يك شب جمعه ديگر در آرامگاه وادي السلام نجف كمي جلوتر از قبر علامه سيد علي قاضي به خاك سپرده شد.

 

لازم به ذكر است شهيد ذوالفقاري سال هاي پاياني عمر خود را در شهرستان پاكدشت گذراند و سپس براي تحصيل علوم ديني عازم نجف شد./202/804/ب1

محمد فرخي
ارسال نظرات