۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۲۹۳۸۵
آیت الله مهدوی:

زیارت امام حسین از راه های ملاقات خداوند است

آیت الله مهدوی زیارت امام حسین(ع) را از راه های ملاقات خداوند دانست و گفت: آخرین مرحله کمال انسان ملاقات خداوند است، هر کس بخواهد به جایی برسد باید به کربلا وصل شود، کربلا می تواند ایمان ما را تکمیل کند، عقل ما را رشد بدهد و دینمان را تقویت کند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، عصر شنبه در هلال احمر اصفهان، گفت: خداوند در آیه 114 سوره هود می فرماید: نماز را به پا دار هم در دو طرف روز که اول روز و آخر روز است و هم ساعاتی از اوائل شب به این دلیل که کارهای خوب، شما را از گناهان پاک می کند.

 

وی افزود: نتیجه ای که از این آیه می توان گرفت این است که همیشه توبه کردن با استغفار نیست، یکی از راه های پاک شدن از گناهان استغفار و دیگری توبه عملی است، توبه عملی به این معنا که عمل صالح و کار نیک انجام دهیم که عمل صالح یکسری از گناهان را پاک می کند، نماز اول وقت یک نمونه از اعمال صالح است که گناهان را پاک می کند.

 

نماینده مجلس خبرگان گفت: این آیه شریفه اشاره ای به داستان امیرمومنان(ع) هم دارد که خطاب به مردم گفتند امیدوار ترین آیه در قرآن کدام است، مردم هر کدام آیه ای خواندند، حضرت علی(ع) نظر آن ها را نمی پسندیدند و به ذهن مردم هم دیگر چیزی نمی رسید، امیر مومنان(ع) فرمودند از پیامبر اکرم(ص) شنیدم امیدوار کننده ترین آیه 114 سوره هود است.

 

آیت الله مهدوی اظهار داشت:  استغفار حمام روح است، گاهی بندگان استغفار نمی کنند ولی عمل صالح انجام می دهند که آن هم سبب پاک شدن گناهان می شود.

 

وی افزود: آخرین مرحله کمال انسان ملاقات خداوند است، ملاقات خدا در حقیقت خدا را با چشم دل دیدن است، یکی از راه هایی که می توانیم به وسیله آن خود را به این مرحله برسانیم زیارت امام حسین(ع) است، در روایت داریم که هر کس امام حسین(ع) را زیارت کند به منزله این است که خدا را در عرش زیارت کرده است، هر کس بخواهد به جایی برسد باید به کربلا وصل شود.

 

نماینده مجلس خبرگان توضیح داد: خون امام حسین(ع) خون خدا است، امکان ندارد کسی بدون ارتباط با کربلا به جایی برسد، کربلا می تواند ایمان ما را تکمیل کند، عقل ما را رشد بدهد و دینمان را تقویت کند، البته در بسیاری از مواقع اثر و فضیلت برخی از کارها کمتر از زیارت امام حسین(ع) نیست و نباید کمال را فقط در زیارت امام حسین(ع) بدانیم.

 

آیت الله مهدوی بیان داشت: متأسفانه افرادی به بهانه زیارت امام حسین(ع) کارهای حرام و مکروه را انجام می دهند و به هر طریقی که شده می خواهند به زیارت سیدالشهدا(ع) بروند، این زیارت هیچ ارزش و فضیلتی ندارد، باید به شرایط دقت کرد، اگر زیارت  با شرایط آن همراه باشد مورد رضایت خداوند و امام حسین(ع) قرار می گیرد. /869/202/ب2

 

 

ارسال نظرات