۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۲۷۷۸۴
نماينده بِعثه رهبري در كربلا:

سفر به عتبات بستر مناسبي براي تحول است

حجت الاسلام و المسلمين بهجتي در گردهمايي توجيهي روحانيون و مداحان كاروان هاي زائراني كه در سفر به عتبات عاليات به كربلا رسيده اند، سفر زيارتي را بهترين فرصت براي بيان احكام و ذكر مسائل اخلاقي و معنوي دانست و گفت: سفر به عتبات بستر مناسبي براي تحول است.
عتبات عاليات

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمين بهجتي، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در گردهمايي توجيهي روحانیون، مسؤوليت روحانيون كاروان ها را بسيار سنگين توصيف كرد و گفت: مسؤولان فرهنگي اعم از روحاني كاروان و مداح وظيفه دارند به زائران در كسب معرفت از درياي بيكران معرفت ائمه و امامان، كمك كنند.

 

وي فلسفه وجودي روحانيون و مداحان را در كاروان هاي زيارتي ارشاد و معرفت افزايي زائران دانست و افزود: هر چند عملكرد اكثر مسؤولان فرهنگي كاروان ها مناسب است اما نبايد به اين ميزان بسنده كرد.

 

حجت الاسلام والمسلمين بهجتي با تأكيد به اينكه بيان مسائل شرعي، اخلاقي، اعتقادي، اجتماعي و ديني در حين سفر به زائران ضروري است، گفت: اثرات مثبت اين اقدام به كرات ديده شده است لذا نبايد از آن غافل شد زيرا اين سفر فرصت مغتنمي است كه نبايد از دست داد.

 

وي افزود: برخي براي اولين بار عازم سفر يك هفته اي به عتبات عاليات شده اند روحانيون بايد بيشتر در خدمت اين عزيزان باشند و توجه ويژه اي به اين افراد داشته باشند.

 

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در ادامه در خصوص ضرورت آمادگي روحانيون براي پاسخ به سوالات زائران سخن گفت.

 

حجت الاسلام شخص استاد كارشناس مسوول فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري نيز در ادامه در خصوص محتواي برنامه هاي فرهنگي كاروان ها تذكراتي بيان داشت و بايد ها و نبايد ها در مراسم هاي مذهبي و اماكن را ذكر كرد.

 

وي در ادامه از روحانيون كاروان ها خواست به همراه زائرين در مراسم هاي سخنراني و مداحي بعد از نماز صبح در حرم مطهر سيدالشهدا عليه السلام و بعد از نماز عشا در حرم حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام و عصرها در روايت واقعه عاشورا در خيمه گاه امام حسين (ع) كه از طرف بعثه مقام معظم رهبري برگزار مي شود، مشاركت كنند.

 

حجت الاسلام علم الهدي از رابطان بعثه مقام معظم رهبري در كربلا نيز در ادامه طي سخناني مطالبي در خصوص وظايف روحانيون و مداحان كاروان ها ذكر كرد.

 

در پايان اين جلسه توجيهي حجت الاسلام و المسلمين بهجتي به سوالات روحانيون و مداحان كاروان هاي پاسخ گفت./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات