۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۲۷۵۸۸

تنش در دانشگاه قرآن و علوم اسلامی سودان

انتخابات دانشجویی در دانشگاه «قرآن و علوم اسلامی» شهر «خارطوم»، پایتخت سودان، منجر به تنش و درگیری شدید میان دانشجویان شد.
سودان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، انتخابات دانشجویی در دانشگاه «قرآن کریم و علوم اسلامی» سودان باعث ایجاد درگیری‌های خشونت‌آمیز میان دانشجویان حامی «حزب کنگره ملی حاکم در سودان» و حامیان «حزب کنگره مردمی معارض» شد.

 

در اثر این درگیری‌ها، ۲۵ دانشجو آسیب دیدند و به بیمارستان منتقل شدند.

 

حاضران در این حادثه، آسیب‌های وارده بر برخی دانشجویان را جدی توصیف و اعلام کردند: این درگیری‌ها با دخالت پلیس مواجه شد و دانشجویان حاضر در این درگیری‌ها را پراکنده کرد.

 

این در حالی است که این حوادث در دانشگاه قرآن کریم و علوم اسلامی سودان باعث توقف روند انتخابات شد و انتخابات به مدتی نامعلوم موکول شد.

 

یادآور می‌شود، دانشگا‌ه‌های سودان به صورت مستمر شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز است که اخیرا درگیری‌های خون‌باری در دانشگاه‌های این کشور رخ داد و بر اثر این درگیری‌ها دو نفر از دانشجویان در ماه آوریل (فروردین) کشته شدند. این حوادث منجر به تعلیق کلاس‌های درس در سه دانشگاه «خارطوم»، «دانشگاه غيردولتى» و «کردفان» شد.

 

دانشگاه قرآن و علوم اسلامی سودان در سال ۱۹۹۰ (۱۳۶۹) در شهر «خارطوم» پایتخت «سودان» ساخته شد و شامل دانشکده‌های مختلفی همچون دانشکده قرآن، علوم شرعی، زبان عربی، اقتصاد، علوم اجتماعی، آموزش و پرورش است.

 

این دانشگاه عضو اتحادیه دانشگاه‌های عربی، اتحادیه دانشگاه‌های آفریقا و اتحادیه دانشگاه‌های اسلامی است./982/ب101/ک

منبع: ايكنا

ارسال نظرات