۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۲۵۴۵۵
آیت الله طباطبایی نژاد:

بهبود خدمات رفاهی برای زائران در دستور کار ستاد بازسازی عتبات قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات باید برنامه‌های جامعی را برای ارتقای سطح خدمات رفاهی به زائران پیش بینی و در دستور کار قرار دهد.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد، امروز در جلسه تکریم و معارفه رؤسای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان که در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد، عنوان کرد: مردم اعتقاد راسخی به ائمه طاهرین(ع) دارند و بسیار علاقه دارند تا نذورات خود را به این اماکن اختصاص دهند، از همین جهت اداره امور عتبات در استان، باید دارای مکان مشخصی باشد که مردم بدانند از چه طریقی می‌توانند کمک‌های خود را تقدیم کنند.

 

وی تصریح کرد: مردم ایران همواره در زمره بهترین عاشقان اهل بیت(ع) بوده‌اند و انقلاب اسلامی نیز فرصت مناسبی فراهم کرده تا مردم بتوانند به راحتی به ساحت اهل بیت(ع) عرض ارادت کنند.

 

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: خدمات ستاد عتبات عالیات ایران در کشور عراق و اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و توسعه‌ای در صحن و سرای ائمه طاهرین(ع) به ویژه خدمت شهدای عالی‌قدر کربلا، بسیار قابل ستایش و ستودنی است.

 

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد در ادامه افزود: توسعه صحن و بارگاه ائمه(ع) و ایجاد تسهیلاتی برای خیل انبوه زائرانی که قصد تشرف به این اماکن مقدس را دارند، ضروری و اجتناب ناپذیر است.

 

وی تصریح کرد: طرح‌های توسعه حرم ائمه باید متناسب با استقبال مردم از این اماکن شریفه باشد، هرچند حفظ آثار باستانی هم ضروری است اما مهم‌ترین مسأله ایجاد تسهیلاتی است که مردم و زائران بتوانند بهترین و بیشترین استفاده را از فضاهای موجود داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تأکید کرد: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات ایرانیان خدماتی است که اکنون در عتبات عالیات و در جوار مزار مطهر ائمه(ع) ارائه می‌دهند.

 

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد گفت: بهبود وضعیت زائرانی که از مناطق مختلف ایران، عازم کربلا هستند هم ضروری است، ایجاد امکانات بهداشتی و رفاهی برای زائران در تمامی اماکن زیارتی از جمله در منطقه مرزی مهران، باید به عنوان یکی از اولویت‌های ستاد عتبات عالیات قرار گیرد.

 

وی در ادامه افزود: افزایش ضریب امنیتی مرزهای کشور و همچنین بهبود وضعیت رفاهی زائرانی که از مرزهای غربی اعزام می‌شوند اهمیت ویژه دارد اما تمامی این خدمات باید با توجه به روند افزایشی جمعیت زائران در سال‌های آینده انجام شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: علاقه به اهل بیت(ع) همواره سبب خیرات و برکات فراوانی برای مردم ما بوده است، اعتقاد راسخ رزمندگان ایرانی به شهدای عاشورا، سبب پیروزی ما در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس شد.

 

در این مراسم با تقدیر از زحمات حیدرعلی حیدری، رئیس سابق ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان، مصطفی نوریان به عنوان رئیس جدید این ستاد معرفی شد./202/868/ب1

ارسال نظرات