۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۲۴۹۱۶
کارشناس مسائل مذهبی:

منتظر واقعی کسی است که همیشه به یاد امام زمان باشد و ایشان را شاهد اعمال خویش بداند

حجت الاسلام رضوانی گفت: منتظر واقعی کسی است که همیشه به یاد امام زمان(ع) باشد و ایشان را شاهد اعمال خویش بداند، انتظار فرج عمل سختی است، منتظر واقعی برای ظهور زمینه سازی می کند.
امام زمان(عج)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، بعد از ظهر امروز در سلسله جلسات مهدویت فرهنگسرای طوس خیابان معراج اصفهان، گفت: امام صادق(ع) می فرمایند: هر کس دوست دارد که از اصحاب امام زمان(ع) باشد باید سه کار انجام دهد که این سه کار انسان ساز است.

 

وی ادامه داد: اول این که منتظر واقعی حضرت ولیعصر(ع) باشد، منتظر واقعی کسی است که اسباب آمدن شخصی که منتظرش است را فراهم کند و همیشه به یاد حضرت(ع) باشد، همیشه ایشان را شاهد اعمالش بداند، انتظار فقط مفهوم نیست بلکه عمل است.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: در روایت داریم "افضل الاعمال انتظار الفرج"، برترین اعمال انتظار فرج است و در روایت دیگر از پیامبر اکرم(ص) آمده است "افضل الاعمال احمزها"، برترین کارها سخت ترین آن ها است، از این دو روایت می فهمیم که انتظار فرج عمل سختی است، منتظر واقعی برای ظهور زمینه سازی می کند.

 

وی اظهار داشت: دومین کار داشتن تقوا و ورع است، شخصی از پیامبر(ص) سوال کرد تقوا یعنی چه؟ پیامبر(ص) پاسخ دادند: اگر در بیابانی پر خار و علف بروی عبایت را بالا می زنی، شخص گفت بله، پیامبر(ص) فرمودند: این همان تقوا است، تقوا به معنای انجام واجبات و ترک محرمات است، ورع از تقوا بالاتر است، ورع به معنای انجام مستحبات و دوری از مکروهات است.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: سومین کار داشتن محاسن اخلاق است، محاسن اخلاق با مکارم اخلاق فرق می کند، اخلاق خوب باید در انسان ملکه شود، اگر کارخوب تکرار شود شاکله انسان می شود، خداوند در قران کریم می فرماید: انسان بر اساس شاکله خود عمل می کند

 

حجت الاسلام رضوانی گفت: وقتی خوبی ها جزء شاکله انسان شد مکارم اخلاق می شود و وقتی مکارم اخلاق در عمل نشان داده شود محاسن اخلاق می شود، مکارم هم خانواده کرم و کرامت است، یعنی حالتی که انسان از ذلت دوری می کند و از نقص و فساد و ناپاکی پرهیز می کند.

 

وی در پایان گفت: کرامت خداوند از همه موجودات بیشتر است، یعنی از هر چیزی که ذره ای نقص و نیاز در آن باشد دوری می کند، گناه ذلت می آورد و انسانی که کرامت نفس دارد از ذلت دوری می کند، هر چقدر انسان کریم تر باشد گناه و فساد در او کمتر و در این صورت به امام زمان خود نزدیک تر می شود./869/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات