۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۹۱۴
حجت الاسلام و المسلمین رشاد:

توبه در رابطه با غیبت مورد قبول نیست

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) گفت: توبه در رابطه با غیبت مورد قبول نیست چون حق‌الناس است و به همین دلیل بدتر از زنا نامیده شده است.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد مؤسس و رییس حوزه علمیه امام رضا(ع) ظهر امروز در ادامه کلاس اخلاق خود که در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام کاظم(ع) اظهار داشت: انسانی که هروز محاسبه‌گر نباشد از ما نیست، سلمان فارسی پس از ادیان مختلف به دین اسلام روی آورد چون حسابگری در آن وجود دارد.

 

محقق اسلامی با بیان اینکه باید در خلوت خود با خدا نجوا کرد خاطرنشان کرد: انسان نباید همیشه به خاطر اعمال خود مایوس باشد و باید به اعمال خوب خود نیز توجه داشته باشد چون دین اسلام دین جمال و جلال است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه افزود: امام کاظم(ع) در رابطه با یکی از گناه‌ها مثل غیبت اشاره می‌کند که توبه در این راستا مورد قبول نیست چون حق‌الناس است و به همین دلیل بدتر از زناع نامیده شده است.

 

عضو هیئت علمی و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به گناه غیبت که بسیار مضرر است یادآور شد: در رابطه این گناه فرد باید از شخص غیبت کننده و کسانی که برایشان نقل کرده است حلالیت بطلبد تا آبروی فرده رفته را بخرد.

 

رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران با بیان اینکه غیبت کننده در مقام آخرین گروهی است که به بهشت می‌رود ابراز داشت: غیبت کننده‌هایی که توبه به درگاه خدا کرده‌اند و حلالیت از حق‌الناس را داشته باشند در آخرت وروز حساب نیز به عنوان آخرین گروه می‌توانند به بهشت می‌روند.

 

وی در پایان گفت: غیبت، بخل، حسد و دیگر گناه‌ها نباید از سوی طلاب و خواص جامعه سر بزند چون آنها در چشم مردم وجهه خاصی دارند، طلاب نباید اشتباه کنند چون مردم با دید عدالت به ما نگاه می‌کنند نه معصوم و هرگونه اشتباه لکی بروی چهره طلاب می‌باشد./816/202/ب3

 

ارسال نظرات