۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۲۴۱۵۲
نماینده خبرگان رهبری:

شهید مطهری تئورسین انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی انديشه و تفكر شهيد مطهري را جزو سرمايه هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست و گفت: شهید مطهری تئورسین انقلاب اسلامی بود.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقي پورمحمدی، نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري امروز در همايش اساتید و طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه که به مناسبت سالروز شهادت آيت الله مطهري در مسجد جامع برگزار شد، اظهار داشت: معلمی بزرگترین افتخار شهید مطهری بوده است.


وی با بیان این‌که آیت الله مطهری یکی از نخبگان حوزه و دانشگاه بوده است، خاطرنشان کرد: منافقان با شناخت کامل هدف ترور خود را مشخص کردند، به یقین سخنرانی‌ها، آثار و سبک زندگی آن عالم مجاهد می تواند الگویی تمام عیار برای طلاب علوم دینی و دانشگاهیان برای اثرگذاری در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی باشد.


امام جمعه مراغه انديشه و تفكر شهيد مطهري را جزو سرمايه هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست و گفت: شهید مطهری تئورسین انقلاب اسلامی بود و افکار ایشان در اعتلای آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ایران بسیار تأثیرگذار بوده است، از این رو مطالعه آثار شهید مطهری برای همه طلاب ضرورت دارد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که مسؤولان و صاحب نظران بايد در راستاي اعتلاي اندیشه های معلم بزرگوار شهید مطهری در جامعه تلاش كنند، تصریح کرد: امروز حوزه های علمیه مروج اندیشه های دینی و نگهبان مرزهای اعتقادی مردم و نظام اسلامی ایران محسوب می شوند، بنابر این رسالت خطیری در ترویج اندیشه های استاد مطهری بر عهده دارند.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به این‌که آیت الله مطهری هم در حوزه و هم دانشگاه محبوب قلوب بوده است، افزود: تسلط استاد مطهری بر موضوعات علمي، استقبال از پرسش هاي دانشجويان و طلاب، تبيين مطالب علمي با بيان ساده و پرورش شاگرداني زبده از جمله ويژگي هاي آن معلم اخلاق بود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح رسالت حوزه های علمیه در عصر حاضر پرداخت و اظهار داشت: پشتيباني از ولایت فقیه، تربیت طلاب فاضل و مهذب، رصد تحولات روز ایران و جهان، پاسخگویی به شبهات نسل جوان و ترویج ارزش های دینی به بهترین شیوه ممکن از جمله مهم‌ترین وظایف حوزه های علمیه است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که طلاب نبايد به مسائل روز جامعه بي تفاوت باشند، افزود: علم اندوزي، جهاد در راه خدا و تقوا از مهم‌ترين ويژگي هاي جهادگران زمان كنوني بوده و اساتید در عصر حاضر جهادگران انقلاب اسلامي هستند، طلاب نيز بايد با تأسي از بزرگاني مانند شهيد مطهري، خود را مجهز به علم، تقوا و جهاد در راه خدا كنند.


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که تبعیت از ولایت فقیه باید در میدان عمل ظهور و بروز پیدا کند، تصریح کرد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسأله اقتصاد مقاومتیتأکید دارند، رسالت خطیر حوزه و دانشگاه تبیین مبانی دینی و علمی این اصل مهم است تا جامعه بیش از پیش به اهمیت موضوع آگاه باشد./935/202/ب2

ارسال نظرات