۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۳۲۵۸۱۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

قانون مداری به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: قانون مداری را باید فرهنگ کنیم، حتی اگر رییس جمهور را قوه قضائیه بخواهد؛ باید برود و پاسخ بدهد.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از فعالان سیاسی اظهار داشت: آغاز گر انقلاب اسلامی جوانان بودند و این جوانان بودند که در حوزه و دانشگاه به پا خواستند و انقلاب اسلامی را به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رساندند.


وی ادامه داد: برخی مسیحیت را دین صلح و اسلام را دین شمشیر معرفی کردند، در حالیکه یکی از اصول مسلم دین مبین اسلام صلح و دوستی و رعایت اخلاق است. در کنار این تبلیغات سوء علیه اسلام، دشمنان با به وجود آوردن داعش درصدد نشان دادن چهره خشن اسلام هستند، البته کج اندیشی ها هم به اسلام ضربه زده است. این کج اندیشی چه افراط باشد چه تفریط موجب وهن نظام اسلامی می شود.


امام جمعه مراغه با اشاره به سخنی از امام علی (ع) که می فرماید؛ » یَهْلِکُ فِیَّ رَجُلَانِ مُحِبٌّ مُفْرِطٌ بِمَا لَیْسَ فِیَّ، وَ مُبْغِضٌ یَحْمِلُهُ شَنَآنِی عَلَى أَنْ یَبْهَتَنِی.» گفت: حضرت می فرمایند؛ آگاه باشد، که دو گروه درباره من هلاک می شوند؛یک گروه، آنانکه خود را دوستدار من می دانند، اما سرکشی می کنند و درباره من تندروی می کنند و آنچه را که شایسته آن نیستم، مدّعی می شوند و گروه دوم، دشمنانی که به من افترا می بندند و تا آنجا بدگویی می کنند که به من تهمت می زنند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: متاسفانه امروز در جامعه یا یکی را بالا می‌بریم و یا زمین می‌زنیم و شاهدیم که برخی از شخصیت ها را چقدر تخریب می کنند؟ ممکن است اشتباه هم داشته باشند ولی آیا واقعا تاوان یک اشتباه نابودی یک شخصیت می باشد؟ و باید پرسید که چرا سرمایه ها را ضایع می کنیم.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به قانون مداری و احترام به قانون افزود: قانون مداری را باید فرهنگ کنیم. اگر حتی رئیس جمهور را قوه قضائیه بخواهد؛ باید برود و پاسخ بدهد. ما متاسفانه همیشه یاد گرفته ایم قانون را دور بزنیم، باید دانست که توجه به قانون از ویژگی های یک جامعه مدنی می باشد.


وی خاطرنشان کرد: من اصولگرایی هستم که در فکر اصلاحم، مگر می شود به اصول پایبند نبود و یا از اصلاح دست کشید، معتقدم اصلاح طلب واقعی باید پایبند به اصول باشد و اصول گرای واقعی خواهان اصلاح، از جمله مهم ترین اصول اخلاقی جامعه ما احترام به حقوق شهروندی است، از همین روست که در قرآن کریم آمده حرمت مؤمن بالاتر از کعبه است. از طرفی ضعف ها باید اصلاح شوند و تبدیل به قوت شوند.


امام جمعه مراغه با اشاره به این‎که یکی از مشکلات کشور نبود احزاب قوی است، تصریح کرد: باید در انتخابات احزاب رقابت کنند نه اشخاص. انتخابات دور دوم مجلس نیز نزدیک است، امیدوارم هم خود حاضر شویم و هم دیگران را تشویق به حضور کنیم. در نظام جمهوری اسلامی رای مردم هر چه باشد محترم است./935/202/ب3

ارسال نظرات