۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۳۲۴۸۴۳

نگاهی به فعالیت‌های علمی مرکز تخصصی علامه امینی تبریز

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام همزبان گفت: مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز در راستای اعتلا و ارتقای سطح دانش طلاب مشتاق در امر تحقیق در کلام شیعه دایر شده است.
مرکز تخصصي علامه اميني تبريز

حجت الاسلام رحیم همزبان مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تشریح فعالیت های این مرکز، اظهار داشت: مرکز تخصصی شیعه‌شناسی علامه امینی(ره) تبریز در نیمسال دوم سال تحصیلی 90-1389 کار خود را آغاز کرد.


وی افزود: این مرکز در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) با عنایت آیت‌الله مجتهد شبستری و موافقت شورای گسترش حوزه‌های علمیه و نیز بهره‌گیری از اساتید توانمند در حوزه معارف مذهب حقه تشیع، ضمن پذیرش دانش‌پژوه در رشته شیعه‌شناسی سطح 3 آغاز به کار کرد.


این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در ادامه و در نیمسال اول سال تحصیلی 91-1390 با موافقت ضمنی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه پذیرش رشته کلام اسلامی سطح 2 نیز در این مرکز صورت گرفت و تعدادی دانش‌پژوه نیز در این رشته تحصیل خود را آغاز کردند.


وی افزود: نظر به استقبال طلاب جهت ادامه تحصیل در مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تا پایان سال‌تحصیلی 93-1392 در مجموع سه دوره در رشته شیعه‌شناسی سطح 3 و دو دوره در رشته کلام اسلامی سطح 2 پذیرش صورت پذیرفته است.


وی با بیان رشته های مورد تحصیل در این مرکز تخصصی، اذعان داشت: مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز توفیق دارد در سه رشته شیعه شناسی، کلام مقارن و کلام به تربیت دانش پژوهان متخصص با هدف قدرت پاسخ گویی به نیازهای اجتماعی و مشکلات عقیدتی فعالیت علمی کند.


وی با اشاره به آمار دانش پژوهان این مرکز تخصصی، ابراز داشت: این مرکز تخصصی با 30 دانش پژوه و در ذیل توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) کار تحصیل و تعلیم دانش پژوهان و طلاب این مرکز تخصصی را بر عهده دارد و تا کنون سبب برکاتی در حوزه تربیت طلاب متخصص شده است.


مدیر مرکز تخصصی علامه امینی ضمن تشریح رشته های تحصیلی این مرکز تخصصی، اذعان داشت: هم اکنون این مرکز در رشته تخصصی کلام اسلامی سطح 2، رشته تخصصی شیعه‌شناسی سطح 3، رشته تخصصی کلام اسلامی تحقیقی تطبیقی سطح 3 دانش پژوه می پذیرد.


وی با اشاره به اساتید این مرکز تخصصی، ابراز داشت: این مرکز تخصصی از 10 استاد خبره بهره مند است که کار تعلیم و هدایت تحصیلی طلاب و دانش پژوهان این مؤسسه را بر عهده دارند.


حجت الاسلام همزبان از جمله اهداف این مرکز تخصصی را تربیت و آموزش دانش پژوهان متخصص در امر شیعه شناسی و کلام عنوان کرد و افزود: این مرکز در راستای اعتلا و ارتقای سطح دانش طلاب مشتاق در امر تحقیق در کلام شیعه دایر شده است./854/302/ب1

ارسال نظرات