۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۳۲۴۶۸۰
کارشناس مسائل مذهبی:

قرآن راه های رسیدن به رستگاری را نشان داده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جمال گفت: قرآن راه های رسیدن به رستگاری را به خوبی به ما نشان داده است به شرطی که اهل تفکر و تعقل باشیم.
حجت الاسلام محسن جمال

حجت الاسلام محسن جمال، کارشناس مسائل مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان این که هدف از خلقت انسان فقط عبادت نیست، گفت: قبل از آدم، ملائکه و جنیان خداوند را عبادت می کردند و تسبیح خدا را می گفتند، از این رو هدف خدا از خلقت انسان عبادت صرف نیست.

 

وی ادامه داد: هدف خلقت آدم 3 مرحله دارد، مرحله ابتدایی عبادت است، طبق آیه شریفه قرآن خدا انسان و جنیان را برای عبادت خلق کرده است، ما به دنیا نیامده ایم که فقط زندگی کنیم و نعمت های خدا را استفاده و اسراف کنیم و هنگام مرگ با توشه ای خالی از این دنیا برویم، زندگی انسان فقط شهوت و عیش نیست که اگر این گونه باشد انسان فرقی با حیوان ندارد.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: مرحله دوم هدف خلقت رسیدن به تقوا است، اگر عبادت خدا را کنیم به تقوا می رسیم، ما تا وقتی که کسی را نشناسیم او را عبادت نمی کنیم، پس لازمه عبادت خدا شناخت خداوند است، پس با شناخت خدا و عبادتش زمینه دوری از گناه و تقوا برای انسان میسر می شود.

 

حجت الاسلام جمال اظهار داشت: مرحله پایانی هدف خلقت انسان طبق آیات آخر سوره مائده رسیدن به سعادت و رستگاری است، فلاح و رستگار شدن انتهای هدف خلقت آدم است، در زبان عرب فلاح به معنای کشاورز است.

 

وی در ادامه گفت: کشاورز در دل خاک دانه قرار می دهد و شبانه روز از آن مراقبت می کند تا استعدادهای دانه شکوفا شود و میوه و ثمره بدهد، ما انسان ها هم به دنیا آمده ایم تا استعدادهای خودمان را بشناسیم و آن ها را شکوفا کنیم.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: اگر خودمان را بشناسیم خدا را می شناسیم و با شناخت خدا و عبادت و تقوا استعدادهایمان شکوفا می شود، نماز از اعمالی است که به انسان یاد می دهد که چگونه استعدادهایش را شکوفا کند، در قرآن کریم حدود 50 آیه در مورد سعادت و رستگاری آمده است.

 

حجت الاسلام جمال اظهار داشت: اگر هدف خلقت خود را بدانیم سبک زندگی مان را اصلاح می کنیم، انسان به دنیا آمده تا زندگانی کند نه این که زنده مانی کند، زندگی بعضی از انسان ها فقط زنده مانی است که ثمره و نتیجه ای نداشته و انسان را به فلاح و رستگاری نمی رساند.

 

وی در پایان گفت: باید تا جایی که می توانیم در قرآن تدبر کنیم، قرآن راه های رسیدن به رستگاری را به خوبی به ما نشان داده است به شرطی که اهل تفکر و تعقل باشیم، خداوند همه را در درگاهش راه می دهد مبادا نا امید باشیم، کار شیطان فریب دادن و نا امید کردن انسان از رجوع به درگاه الهی است، مبادا فریب شیطان را بخوریم./869/303/ب1

ارسال نظرات