۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۳۲۳۷۹۰
عضو هیات مذاکره کننده دولت سوریه:

اسد به دنبال روند انتقال امن قدرت است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات مذاکره کننده دولت سوریه گفت که رییس جمهوری این کشور به دنبال روند انتقالی امن قدرت در سوریه است.
بشار اسد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد خیر احمد العکام، عضو هیات مذاکره کننده دولت سوریه امروز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بشار اسد رییس جمهوری این کشور به دنبال روند انتقالی امن قدرت در سوریه است.


عضو هیات مذاکره کننده دولت سوریه افزود: در دور آینده مذاکرات ژنو، گفت وگوهای مستقیم با مخالفان نخواهیم داشت.


وی علت نداشتن گفت‎و گوهای مستقیم با مخالفان را دشوار بودن اجماع نظر آنها که از مشکل ساختاری رنج می برند، دانست.


هیات مخالفان سوریه در مذاکرات ژنو خواهان اجرای قطعنامه های شورای امنیت در مورد دولت انتقالی تام الاختیار در سوریه است در حالی که دولت سوریه به دنبال تشکیل دولت وحدت ملی و مبارزه با فساد است و ریاست جمهوری را خط قرمز می داند.


عضو هیات مذاکره کننده دولت سوریه اظهار داشت: با وجود کند بودن روند گفت‎وگوها، مذاکرات روند رو به جلو دارد و در دور سوم گفت‎وگوها از اهداف مشترک شروع خواهیم کرد که این نشان دهنده مفید بودن مذاکرات است.


وی در مورد دیدگاه بشار اسد، رییس جمهوری سوریه در مورد دولت انتقالی که گفته بود دولت وحدت ملی زمینه ساز قانون اساسی جدید است، تاکید کرد: رییس جمهوری به دنبال انتقال امن است که حافظ حاکمیت، نص قانون اساسی و قوانین کشور باشد.


این مقام سوری با بیان اینکه مهلت 6 ماهه برای تصویب قانون اساسی جدید کافی است، افزود: طبق قانون انتخابات سوریه، آوارگان سوری خارج از این کشور نمی توانند در انتخابات شرکت کنند.


وی از مخالفان خواست از طریق مبارزه با تروریسم، بازگشت آوارگان به محل سکونتشان را به منظور شرکت در انتخابات تسهیل کنند.


العکام تصریح کرد: ساختار دولت آینده که بعد از انتخابات پارلمانی تشکیل خواهد شد، در گرو نتایج انتخابات است./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات