۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۳۲۳۳۰۰
از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور؛

امام جمعه جدید شوقان در خراسان شمالی منصوب شد

خبرگزاری رسا ـ طی حکمی از سوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام هادی معصومی به عنوان امام جمعه جدید شهر شوقان در استان خراسان شمالی منصوب شد.
انتصاب امام جمعه جديد شهر شوقان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با صدور حکمی، حجت الاسلام آقای هادی معصومی را به عنوان امام جمعه جدید شهر شوقان از توابع شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی منصوب کرد.

 

حجت الاسلام معصومی در حالی به عنوان دومین امام جمعه شهر شوقان منصوب شده که پیش از این حجت الاسلام ابوالقاسم تاتاری امام جمعه این شهر بود، حجت الاسلام تاتاری شهریورماه امسال با حکم حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به عنوان امام جمعه جدید شهر گرمه، مرکز شهرستان گرمه در استان خراسان شمالی منصوب و جایگزین حجت الاسلام یونسعلی گرمابی شد.

 

در حکم حجت الاسلام والمسلمین تقوی خطاب به حجت الاسلام معصومی، امام جمعه جدید شوقان ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام ابوالقاسم تاتاری، امام جمعه سابق این شهر، آمده است: بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و تأیید علماء اعلام جنابعالی از طرف رهبر معظم انقلاب به سمت امام جمعه شهر شوقان به مدت سه سال منصوب می شوید.

 

در ادامه این حکم اظهار امیدواری شده است که حجت الاسلام معصومی ضمن برگزاری این فریضه بزرگ الهی، مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که در رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خونبار ملت شریف ایران دارند، آشنا ساخته و ضمن دعوت به وحدت و همبستگی، آنها را از تفرقه و اختلاف برحذر دارد.

 

این حکم می افزاید: امید است روحانیت معظم، اهالی محترم و ارگان ها و نهادهای انقلابی فرصت را مغتنم دانسته و همکاری لازم را در انجام هر چه باشکوه تر نماز جمعه در محل داشته باشند.

 

گفتنی است، بخش جلگه شوقان شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی به مرکزیت شهر شوقان بیش از 10 هزار نفر جمعیت دارد، شهر شوقان مرکز این بخش نیز با سه هزار نفر جمعیت در فاصله 64 کیلومتری جنوب غربی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

 

حجت الاسلام حسین عابدینی، مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی هم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام معصومی به عنوان امام جمعه جدید شهر شوقان، اظهار کرد: مراسم معارفه امام جمعه جدید شوقان ساعت 10 صبح پنج شنبه هفته جاری، نوزدهم فروردین‌ماه با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر از مجموع 22 شهر موجود در استان، نماز باصلابت جمعه در 17 شهر آن با حضور باشکوه مردم و نمازگزاران برگزار می شود.

 

گفتنی است، بنا به اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با توجه به بررسی های انجام شده به طور میانگین هر هفته 20 درصد جمعیت شهرهای محل برگزاری نماز جمعه در استان در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

 

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور با جمعیت 925 هزار نفری هشت شهرستان و 22 شهر دارد که 52 درصد جمعیت آن در شهرها و مابقی در مناطق روستایی سکونت دارند./9314/202/ب2

ارسال نظرات